پسر یک روحانی که خواننده‌‌ای مشهور شد! + فیلم
حجم ویدیو: 15.60M | مدت زمان ویدیو: 00:02:10

 محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی کشورمان در برنامه «فرمول یک» حاضر شد و پاسخگوی سوالات علی ضیاء بود.

معتمدی در این برنامه درباره چگونگی انتخاب کار موسیقی با وجود داشتن پیشینه مذهبی در خانواده و روحانی بودن پدرش صحبت کرد. او گفت اهل کاشان است و در آن زمان بیشتر حرفه اش را مطربی میدانستند.

زندگینامه محمد معتمدی

سید محمد معتمدی (زادهٔ ۲ مهر ۱۳۵۷ در کاشان)، خواننده ایرانی است. او دانش‌آموختۀ رشته کارگردانی است. معلم آواز او حمیدرضا نوربخش بوده‌است.

محمد معتمدی فراگیری آواز و همچنین ساز نی را به صورت خودآموز از سنین نوجوانی آغاز نمود. از سال ۱۳۷۶ شروع به فراگیری شیوه آواز طاهرزاده نزد حمیدرضا نوربخش کرد. او همچنین به سبب علاقه‌ای که به مکتب آواز اصفهان داشت، همزمان به تمرین و الگوبرداری از آواز اساتیدی چون تاج اصفهانی و ادیب خوانساری پرداخت و در این مسیر از راهنمایی کسانی چون مرحوم دکتر حسین عمومی و علی‌اصغر شاه‌زیدی استفاده کرد. او تاکنون با گروه‌های متعددی فعالیت داشته که از جمله آنها می‌توان به گروه خورشید (مجید درخشانی)، همنوازان شیدا (محمدرضا لطفی)، ارکستر ملی ایران (فرهاد فخرالدینی)، هم آوایان (حسین علیزاده) و گروه ادیب (که خود وی پایه‌گذار آن است) اشاره کرد.

او در سال ۲۰۱۳ میلادی از سوی رادیو دولتی فرانسه به عنوان خوانندۀ برگزیده سال انتخاب شده و جایزه فرانس موزیک ۲۰۱۳ را دریافت کرده است.

 محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی

ارکستر موسیقی ملی بعد از سه سال، فعالیت مجدد خود را آغاز کرد؛ این بار، با رهبری «فرهاد فخرالدینی» که از آخرین اجرایش همراه با ارکستر، بیش از ۶ سال می‌گذرد. در آخرین برنامهٔ ارکستر به همراه فخرالدینی، «سیدمحمد معتمدی» به عنوان خواننده حضور داشت و حالا بار دیگر او در این برنامه قطعاتی را اجرا کرد و با همراهی سالار عقیلی خوانندهٔ اولین اجرای ارکستر به مدت سه شب شد. او هر سه اجرای خود را به ۱۷۵ شهید غواص تقدیم کرد و دلیلش را «ارادت همیشگی‌اش به شهیدان دانست». برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: ویکی پدیا

کدخبر: 496443 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟