مردم از قسمت ۱۸ به بعد سریال پدر بیشتر غافلگیر می‌شوند

او در سریال پدر به عنوان شخصیت اصلی این سریال با نام لیلا ایفای نقش می‌کند. ریحانه پارسا از میان ۲۵۰ دختری که برای بازی در شخصیت لیلا از آنها تست گرفته شده بود برای بازی در این سریال پذیرفته شده است. گفت و گویی را با ریحانه پارسا شخصیت اصلی سریال پدر که این شب‌ها از شبکه دوم سیما روی آنتن می‌رود ترتیب داده است، که در ادامه خواهید خواند:

چگونه به عنوان بازیگر Actor سریال پدر انتخاب شدید؟

پارسا: رشته من بازیگری است و زمانی که عوامل سریال پدر به دنبال بازیگر نقش اصلی از طریق تست بودند برای نقش اصلی تست دادم و پذیرفته شدم.

چه کسانی از شما برای بازی در نقش لیلا تست گرفتند؟

پارسا: بهرنگ توفیقی و حامد عنقا.

چگونه برای بازی در این سریال به توافق رسیدید؟

پارسا: هفته آخر پیش تولید سریال پدر بود که با من تماس گرفته شد، پای توافق نشستیم و قرارداد بستیم. مدت زمان پیش تولید کم بود اما فیلمبرداری مدتی طولانی داشت.

عوامل اصلی سریال پدر از جمله کارگردان و نویسنده بسیار با اخلاق و حرفه ای بودند و در کار تعامل و ارتباط خوبی برقرار می کردند و مثل پدر بالای سر من بودند، به همین خاطر نتیجه این سریال درست از آب در آمد، سریال پدر برای من به عنوان جوانی که بازی اولم را در محیط حرفه‌ای شروع کرده‌ام بهترین فرصت محسوب می‌شد. به خاطر سابقه کاری که بهرنگ توفیقی و حامد عنقا دارند طبیعی است که فضایی خوب و حرفه ای در تولید رقم بخورد. از حق نگذریم این دو هنرمند Artist مرا سکانس به سکانس راهنمایی کردند و این برای من تجربه بسیار خوبی بود.

در ابتدا پس از خواندن متن چگونه وارد دنیای شخصیت لیلا و زندگی او شدید؟

پارسا: روزی که برای تست نقش لیلا رفتم، متن سریال پدر به من داده شد، آن را خواندم و درباره شخصیت لیلا با حامد عنقا صحبت کردم.

من یا هرکس دیگری که می‌خواست شخصیت لیلا را بازی کند باید دو نکته را برای بازی در نظر می گرفت. یک نکته شور و انرژی پیش از ازدواج در لیلا و نکته دوم زندگی و تحول پس از ازدواج با حامد. بازیگر باید این دو ویژگی را به شکلی بازی کند که به خوبی از نظر مخاطب باورپذیر شود و به عبارتی درست از آب در آید. با توجه به این که نقش لیلا از شخصیت من دور نیست و از نظر سنی به من نزدیک است چنین شخصیتی برای من قابل درک بود.

شخصیت لیلا چقدر به شما نزدیک است، آیا شباهتی به شما دارد؟

پارسا: شخصیت لیلا دو بعد دارد. یک بعد آن شخصیت پر انرژی و بازیگوش که به قبل از ازدواج بر می‌گردد و بعد دیگر به بعد از ازدواج و شخصیت تحول یافته و آرام او مربوط می‌شود. فکر می‌‍کنم بعد دوم و شخصیت بعد از ازدواج لیلا به من نزدیک‌تر است.

تا امروز استقبال مخاطبان و بازخوردها نسبت به سریال پدر چگونه بوده است؟

پارسا: پیام هایی که دریافت کرده‌ام مثبت بوده، کسانی هم که حتی تیزر کار را دیدند دوست داشتند. فرم قصه سریال "پدر" به گونه ای است که در قسمت ابتدایی سریال آخر آن مشخص است اما با سیر روند داستان که قسمت به قسمت طی می‌شود، مخاطبان با سوالات و جذابیت هایی احاطه می شوند که باعث دنبال کردن آنها برای رسیدن به جوابهایشان است.

پدر

روند تولید هر سریالی ممکن است سختی‌های خود را داشته باشد اما معمولا سریال‌های مناسبتی به دلیل رساندن اثر به زمان پخش، کار و سختی بیشتری را در تولید و برای عوامل به همراه دارد. یکی از این سریال‌ها که قرار بود مناسبتی باشد و تا دقیقه پایانی قبل از ماه مبارک رمضان قرار بود در این ماه پخش شود سریال پدر بود اما این اتفاق نیفتاد. از سختی هایی که در زمان تولید سریال با آن روبرو بودید برایمان بگویید.

پارسا: سریال پدر قرار بود در ماه مبارک رمضان پخش شود، بنابراین به شکل سخت و طاقت فرسا کار می کردیم یعنی روزی ۱۸ ساعت فیلمبرداری انجام می‌شد برای این که سریال را به ماه رمضان برسانیم، این روند تا دو روز قبل از ماه رمضان ادامه داشت. شرایط سخت فیلمبرداری برای عوامل به دلیل این که تجربه کار در گذشته را داشتند عادت بود اما برای من که اولین تجربه بازیگری ام بود استرس زا و سخت بود. در چنین شرایطی اما همه عوامل دلسوزانه و گرم و صمیمی در کنار هم کار می‌کردند. یعنی خستگی وجود داشت اما به دلیل انرژی جمع همه حال خوبی داشتند.

در کنار این مسئله حضور کارگردان و تهیه کننده ای مثل بهرنگ توفیقی و حامد عنقا نیز سر صحنه در رفت و آمد بودند و مثل یک استاد به عوامل کمک می کردند، آن قدر خوب مدیریت داشتند که به من با سن و سال کمم چگونه کار کردن را یاد به خوبی یاد دادند.

شما در مسیر شروع بازیگری با تیم خوبی کار کردید. تیمی که بی شک با آموزه هایی که از آنها آموخته اید در ادامه راهتان قوی تر، محکم تر و با علم بیشتر به جلو می روید. چه آینده ای برای خود ترسیم می کنید؟

پارسا: همیشه اولین تجربه ها به یاد آدم می ماند. نمی دانم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد ولی بسیار تجربه خوبی با سریال پدر برایم رقم خورد که می تواند در ادامه راه بازیگری ام تاثیرگذار باشد.

برای نظر دادن درباره بازیِ من به عنوان شخصیت لیلا هنوز زود است. مخاطبان باید دو هفته دیگر صبر کنند و آن وقت درباره بازی ام نظر دهند چون این شخصیت دارای ابعاد و ویژگی‌های متعددی است که باعث انتخاب‌های بعدی شخصیت‌ها در قصه سریال پدر می‌شود. این که یک نقش حالات خاص، تحولات درونی و شخصیت پردازی درستی داشته باشد کمتر در اثری وجود دارد.

فضای تولید سریال پدر به عنوان اولین فضای حرفه ای که در بازیگری تجربه می کردید چگونه بود؟

پارسا: تجربه همیشه به افراد کمک می کند و هر روز برای من فضای تولید سریال پدر مثل کلاس درس بود که ازعوامل و بازیگران این سریال درس یاد می گرفتم. البته پیش از این در فضاهای ساده مثل مدرسه یا مراکز آموزشی رشته خودم تجربه بازی داشتم اما سریال پدر فضای حرفه ای است و باید نقش بی نقص و درست اجرا شود.

هر بازیگری بالطبع در آثاری که بازی می کند سکانس یا لحظاتی برایش دوست داشتنی و تاثیر گذار است. کدام سکانس از سریال پدر را دوست داشتید و روی شما تاثیر گذاشت؟

پارسا: در سریال پدر حامد با بازی سینا مهراد همسر من است. بعد از مرگ حامد بازی‌ام در فضای داخلی و سرد برایم جذاب بود و آن را دوست داشتم.

من تا کنون مرگ هیچ یک از عزیزانم را در زندگی تجربه نکردم و مرگ حامد در سریال پدر اولین مرگ عزیز برایم بود که مرا دگرگون کرد. در واقع مدل دیگری از مرگ عزیز را با سریال پدر تجربه کردم.

بازی در کنار کدام بازیگر را دوست داشتید و چه حال و هوایی را در زمان بازی برایتان به همراه داشت؟

پارسا: مهدی سلطانی. این بازیگر به دلیل این که مدرس دانشگاه است و در امر تدریس فعالیت دارد بیان درستی نسبت به راهنمایی بازیگرانی چون من دارد. درست ترین حالت ممکن را در بازی داشت و هر کلمه و جمله‌ای که بیان می کرد کلاس درس بود و به من چیزهای زیادی یاد داد و از او بسیار یاد گرفتم. بازی در کنار مهدی سلطانی به شدت لذت بخش و بهترین شانس برای من بود.

آیا دوست دارید باز هم در کنار مهدی سلطانی در اثر دیگری حضور داشته باشید یا بازیگر مقابل شما باشد؟

پارسا: صد درصد. تکرار همکاری دوباره با مهدی سلطانی و کمک به من در بازی شاید معجزه باشد. عوامل سریال پدر و بازیگران آن به اندازه ای خوب و پر انرژی بودند که دوست دارم در پروژه های دیگر در کنار آنان بازی کنم.

آیا شخصیت لیلا و حامد نماینده و چراغ روشن احترام به خانواده برای مخاطب ایرانی هستند؟

پارسا: واقعیت این است که شخصیت لیلا در سریال پدر آرامش را در خانواده حامد می‌بیند، در حالی که این آرامش در خانه خودش نبود. این شخصیت پیش از این که تغییر کند و در جریان زندگی قرار گیرد حال و هوای خانواده حامد را دوست دارد. وجود خانواده‌ای مثل خانواده حامد در دنیای امروز کم است.

اگر خانواده حامد را معیار قرار دهیم با نگاهی به جامعه کنونی می بینیم که هر کس برای خودش زندگی می کند، همسران در یک خانه زندگی می کنند اما از هم دور هستند و حواسشان نیست که خانواده هستند و باید به هم محبت کرده و توجه داشته باشند.

بازی در کنار سینا مهراد به عنوان بازیگر مقابل چگونه بود؟

پارسا: سینا مهراد از سنین کودکی تا کنون تجربه بازی دارد و این تجربه به او در اجرای نقش کمک می کند. مهراد بازیگر خوبی در بازی است به شکلی که هر انرژی که بین من و او در اجرای نقشهایمان رد و بدل می شد دوطرفه بود. یعنی اگر من به او در اجرای نقش انرژی می دادم او نیز این انرژی را به من منتقل می کرد. هر دو هوای هم را در بازی داشتیم و فضای همکاری بسیار خوب بود.

سریال پدر با پخش چند قسمت ابتدایی به نظر می رسد که از جذابیت لازم برای همراه کردن مخاطب برخوردار است. آیا در قسمت پایانی مخاطب را غافلگیر خواهد کرد؟

پارسا: قسمت اول سریال پدر به شکلی است که گویی قسمت اخر است یعنی قصه از آخر به اول روایت شده است. نمی‌توان گفت: قسمت اخر مخاطب را غافلگیر نخواهد کرد، اما از قسمت ۱۸ سریال پدر به بعد مخاطب با داستان‌های متفاوتی روبرو خواهدشد.

آیا سریال پدر فصل دوم خواهد داشت؟

پارسا: در حال حاضر و تا کنون درباره ادامه دار بودن سریال پدر و فصل دوم آن حرفی به میان نیامده است اما این موضوع بعید نیست و ادامه دار بودن آن محتمل است چون قصه سریال پدر قابلیت ادامه دار بودن را دارد.

پیشنهاداتی در این مدت به شما برای بازی شده است؟

پارسا: پیشنهادات سینمایی از فیلمسازان جوان و با تجربه به من شده است اما هنوز همکاری با آنها برایم قطعی نشده است.

ترجیح خودتان برای بازی در اثر کدام کارگردانان است؟ کارگردانان جوان یا آنهایی که تجربه زیادی دارند؟

پارسا: در حال حاضر به دلیل این که در ابتدای عرصه بازیگری هستم فکر می‌کنم بازی در کنار فیلمسازان با تجربه برای این که یاد بگیرم بهتر است و ترجیح خودم در مقطع کنونی انتخاب آثاری با کارگردانان با تجربه است و چنانچه مسیر بازیگری ام ادامه پیدا کند مثلا ۵ سال دیگر با کارگردانان جوان نیز کار خواهم کرد.

خودتان دوست دارید جزو کدام دسته از کارگردانان باشید؟ جوان یا با تجربه؟

پارسا: در این باره نمی توانم مقایسه کلی کنم اما نسل جوان با توجه به این که ذوق و خلاقیت دارد و من نیز جزو این دسته هستم فکر می کنم برای بازی بهتر و ارائه حرف تازه، فیلمسازان جوان بهتر باشند اما کارگردانان با تجربه چون خود را کامل می دانند و جایگاهشان تثبیت شده است بیشتر به ساخت آثاری شبیه به آن چه پیش‌تر ساخته اند اقدام می کنند یعنی ریسک پذیر نیستند.

لازم است بیان کنم که ذوق و خلاقیت در حامد عنقا و بهرنگ توفیقی تهیه کننده و کارگردان سریال پدر نیز وجود داشت. این دو هنوز هم به دنبال خلاقیت هستند و خودشان هم در کنار شما دست به ریسک می زنند. بهرنگ توفیقی با توجه به سابقه بالایی که در فیلمسازی دارد هنوز هم دوست دارد از خلاقیت که ویژگی جوانان است استفاده کرده و سکانس به سکانس و پلان به پلان بهتر باشد. وی در طول کار دست به ضبط و تصویربرداری دوباره می‌زد تا درست‌ترین سکانس گرفته شود. این شیوه کار برایم بسیار جذاب بود و باید از این رفتار و شیوه کار الگو گرفت تا بتوان در کار به موفقیت مطلوب رسید.

آینده خود را چگونه پیش بینی می کنید.

پارسا: نمی‌توان گفت در آینده چه پیش خواهد آمد اما امیدوارم در بازی‌ها استرس داشته باشم تا بهترین بازی خود را نشان دهم.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مرد بی رحم سر این زن زیبا را برید + تصاویر

از تجاوزهای معشوقه مادرم خسته شدم او در 14 سالگی مرا به یک روسپی تبدیل کرد + عکس

هرکول تهران وحشت می آفرید +عکس

طلاق خانم بازیگر بخاطر عاشق پیشگی به تاجر عرب + عکس

مرد شیطان صفت به جسد دختری در سردخانه رحم نکرد +عکس

سولماز مچ شوهر خائن و مینا را در اتاق خلوت گرفت! / او در را قفل کرد!

عکس عروسی زن سرشناس،خجالت آور بود! / همه شوکه شدند + تصاویر

دوست شیطان صفت پدرم 2 سال بدنم را لمس می کرد / خاطره از تجاوز وحشیانه گفت

جزییات حمله وحشیانه راننده لندکروز به مامور پلیس راه+ تصاویر

عکس دلخراش چهره خانم پرستار که با جوان آدمخوار قرار عاشقانه داشت +عکس 16+

شوهرم در دام شیطانی 2 زن روسپی افتاد / وقتی فهمیدم دنیا روی سرم خراب شد

دختر دانشجو شهرستانی به ناچار صیغه موقت شد / او حامله شده بود !

جزئیات دستگیری حسینی مجری ری استارت در فرودگاه + عکس

ماجرای تجاوز 2 فوتبالیست به نیکی 20 ساله در سرویس بهداشتی چه بود ؟

 

کدخبر: 403026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟