«رهایم نکن» کشدار و ناموفق!

«جبار آذین» در نقدی که راجع به سریال «رهایم نکن» نوشته، آورده است:

سریال متوسط و غم انگیز «رهایم نکن» را محمد مهدی عسگرپور کارگردان سینما Cinema و تلویزیون ساخته است. سریالی که تا بیش از پانزده قسمت با مسائل و رویدادهای پیش پاافتاده و حاشیه‌ای، کند و کشدار خود را به جلو کشاند تا موضوع مهم و محوری سریال درباره گذشته و عملکردهای غلط و نادرست رسول شخصیت اصلی سریال را مطرح کند.

گزینش موضوعات کم مایه و کم اهمیت فرعی و ساختمان نازیبا و نادلچسب قصه اصلی سریال و پرداخت سطحی هنری و تصویری و بازی با حوادث Accidents حاشیه‌ای که کمکی به روند و پیشبرد خط محوری داستان رسول نمی کنند، باعث بی انگیزگی مخاطب در تماشای رهایم نکن شد.

عسگرپور می‌توانست با ساختن درامی قوی، موضوع خیانت Cheat و حرام و حلال کردن اموال خانواده پدری توسط رسول را بسیار گیرا و جذاب، در همان قسمت‌های آغازین سریال خود روایت کند و در ادامه به عوارض و مشکلات این کار رسول و برخورد دیگران با او بپردازد که این اتفاق در این سریال نیفتاده است و اکنون با طرح چند موضوع فرعی دیگر مانند تعرض و تجاوز Rape به فرناز خواهرزاده رسول، سعی در نگهداشتن مخاطب اندک خود دارد.

فروپاشی یک خانواده از دیدگاه مذهبی، به علت ورود لقمه حرام به میان سفره آن ها، مضمون خوب و مهمی است که در رهایم نکن قربانی پرداخت بد و ضعیف و بدون موقع آن، در این سریال شده است. نداشتن فیلمنامه محکم و قوی و بازی‌های زیر متوسط و متوسط و کارگردانی دم دستی و نگاه گذرابه سوژه ها و بویژه زندگی گذشته حاج رسول از رهایم نکن، یک سریال متوسط و معمولی ساخته است.

«رهایم نکن» درفرم و پرداخت محتوا و ساختار هنری و تلویزیونی، حرفی برای گفتن ندارد و نمره و امتیازی بالاتر از سریال‌های متوسط تلویزیون کسب نمی‌کند. رهایم نکن می‌توانست تبدیل به یک ملودرام خوب و بامحتوای خانوادگی و رمضانی شود، چنانچه سهل انگاری و سطحی نگری کارگردان آن، اجازه می‌داد!

 

کدخبر: 387563 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟