پای شیطان چگونه به «سقوط یک فرشته» باز شد؟

سریال «سقوط یک فرشته» را رامین عباسی‌زاده تهیه کرده است؛ تهیه‌کننده‌ای که چند سال پیش با تولید سریال «او یک فرشته بود» پای شیطان Evil را به سریال‌های ماه رمضانی باز کرد.

سریال «سقوط یک فرشته» که دنباله‌روی سریال «او یک فرشته بود» محسوب می‌شود، در شب‌های ماه رمضان ۱۳۹۰ روی آنتن شبکه اول سیما رفت.

جذابیت اصلی این سریال، بیان داستان از زبان شیطان (با بازی محمدرضا علیمردانی) به عنوان راوی قصه‌ است که پیشتر سابقه نداشت؛ خصوصاً که از قسمت‌های میانی این سریال هویت اصلی او مشخص می‌شود.

داستان این مجموعه زندگی دو دختر به نام‌های سارا و فاطمه را به تصویر می‌کشد که در جدال با فراز و نشیب‌های زندگی‌شان در معرض عیارسنجی ایمان‌شان قرار می‌گیرند و ورود افراد جدید به داستان، ماجراهای «سقوط یک فرشته» را شکل می‌دهد.

سازندگان سریال «سقوط یک فرشته» در آخرین روزهای منتهی به پخش، تصمیم به اضافه کردن شخصیت راوی گرفتند. برخی بر این باور بودند که استفاده از «راوی» در برنامه‌های نمایشی شیوه‌ای قدیمی و منسوخ است که در سال‌های اخیر به «برنامه‌های مستند» محدود شده است اما اقدام سازندگان این سریال به استفاده از راوی جذابیت‌هایی داشت و با استقبال مخاطب روبه‌رو شد. البته پس از گذشت چند قسمت راوی «سقوط یک فرشته» که تا به حال هویت نامشخصی داشت، به معرفی خود پرداخت و گفت که شیطان است.

بابک کائیدان ـ یکی از نویسندگان «سقوط یک فرشته» و نویسنده دیالوگ‌های راوی ـ درباره‌ی اضافه شدن راوی به سریال در لحظات آخر، گفته بود: از همان ابتدا در سیناپسی که بهرام بهرامیان ـ کارگردان ـ از قصه ارائه کرده بود، قرار بود راوی در قصه باشد. حتی برای راوی دیالوگ هم نوشته بودیم، اما تصمیم نهایی درباره‌ی حضور راوی در روزهای آخر گرفته شد. دیدیم که راوی باید در سریال باشد و راویت راوی برای قصه درست است. داستان که جلوتر برود، بر جذابیت‌های راوی اضافه می‌شود.

داستان «سقوط یک فرشته» از زمانی اوج و فرودهای خود را آغاز می کند که قرآن قدیمی امام‌زاده به سرقت Stealing می رود. قرآن که گم می‌شود، بدبختی‌ها هم یکی پس از دیگری از راه می رسند. در جایی که کلام خدا نباشد، کلام شیطان راه و رسم زندگی را نشان می‌دهد. جایی که نور نباشد،تاریکی است! این سریال ماجراهایش زیاد است. این ماجراجویی قصه را صدای شیطان بیشتر کرده است. او پیشاپیش درباره شخصیت‌ها قضاوت Judgment می‌کند و می‌گوید که چه کسی خوب است و چه کسی بد … و می‌گوید که او بیشتر با چه کسانی کار دارد.

بهرام بهرامیان کارگردان این سریال پیش از این درباره جنبه‌های ماورایی «سقوط یک فرشته» گفته بود: من مضمون این سریال را ماورایی نمی‌دانم. همیشه نماد خیر و شر در سریال‌های ماه رمضان وجود داشته است. در سریال ما شیطان خیلی واقعی تصویر شده است. اما این شیطان کارهای فرا زمینی نمی‌کند. بعید می‌دانم این سریال شعاری بشود. چون اتفاقاتش خیلی ملموس است. مسائل قصه ما برای خیلی‌ها اتفاق افتاده است. یکی از محورهای داستان جوان‌ها هستند. رابطه بین جوان‌ها خیلی جذاب در آمده است. قهرمانان جوان داستان ما سارا (خاطره اسدی)‌، فاطمه (هدی زین‌العابدین) و نیما (مهرداد صدیقیان) هستند. مسعود رایگان و فریبا کوثری قهرمانان بزرگسال ما هستند. در ضمن ما یک شیطانی داریم که یافتنش سخت است. شما نمی‌توانید به آسانی حدس بزنید که کدام شخصیت شیطان است.

سریال «سقوط یک فرشته» در اطراف امامزاده مطیب ساخته شد.

نسخه‌ی سینمایی این سریال سه‌شنبه، ۱۵ خرداد از شبکه چهار سیما به روی آنتن می‌رود. در مجموعه «سقوط یک فرشته» بازیگرانی چون مسعود رایگان، فریبا کوثری، داریوش کاردان، شبنم مقدمی، علی سلیمانی، مهرداد صدیقیان، خاطره اسدی و هدی زین‌العابدین ایفای نقش کرده‌اند.

 

کدخبر: 386768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟