سریالی که «حسن فتحی» را به دردسر انداخت

این سریال داستان «مهران سارنگ» فوتبالیست جوانی را روایت می‌کند که برای عقد قرارداد با باشگاهی تازه تأسیس به اصفهان سفر کرده و در پی این سفر به واسطه تصادف Crash رانندگی با «مسعود مصیب» جوان نخبه اصفهانی با وی درگیر و دچار چالشی جدی می‌شود.

فیلمنامه «در مسیر زاینده رود» را علیرضا نادری نوشته و حسین محجوب، مهرانه مهین ترابی، مسعود رایگان، اشکان خطیبی، بهنوش طباطبایی، مهرداد ضیایی، پردیس افکاری، مهدی سلطانی، افسانه پاکرو، هومن برق‌نورد، الهه حسینی، فرخ نعمتی، حمیدرضا آذرنگ، مهدی باقربیگی، مهران نائل، نیما نادری و... بازیگرانی هستند که در این اثر به هنرنمایی پرداخته‌اند.

«در مسیر زاینده رود» سریال رمضانی شبکه یک سیما در سال ۸۹ بود دو رقیب جدی این سریال اولی جراحت به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور و دیگری نون و ریحون ساخته فرزاد موتمن بود که هردوی این کارگردان‌ها در سینما Cinema نام آشنایی دارند.

فتحی ابتدا می‌خواست در مسیر زاینده رود را در شبکه دو سیما بسازد اما در نهایت به تولید این سریال در شبکه یک تصمیم گرفته شد.

فتحی زمانی «در مسیر زاینده رود» را ساخت که کارگردانی سریال «میوه ممنوعه» را در کارنامه داشت و در رمضان سال قبل توانسته بود مخاطبان بسیاری را متوجه خود کند.

در مسیر زاینده‌رود در زمان پخش ـ سال ۸۹ ـ با حاشیه‌هایی درباره لهجه شخصیت‌ها و طرح برخی موضوعات همراه شد که در آن زمان حسن فتحی را آزرد.

فتحی در جلسه نقد این سریال گفته بود، «انتقادها با قضیه لهجه شروع شد و مسائل دیگری در حاشیه این سریال مطرح شد مثل اینکه به من تهمت زدنند که در این کار به خون شهدا بی احترامی شده! حقیقتا سوال من این است که در کجای این سریال من چنین کاری کردم؟ برادر من جانباز است و چند شهید در خانواده داریم من چطور می‌توانم چنین کاری کنم؟

من امیدوارم کسانی که این تهمت‌ها را به من زدند روزی پاسخگوی عمل زشت خود باشند. من از نظریه‌پردازها و کارشناسان مسائل اجتماعی در حوزه مردم‌شناسی می‌خواهم در این زمینه تحقیق کنند که جامعه ما در حال حاضر به چه مرحله‌ای از ادراک ملی رسیده است؟ آیا خیلی سخت است اینکه احساس کنیم ابتدا ایرانی هستیم و در مرحله بعد به یکی از مناطق ایران تعلق داریم. من نمی دانم این‌همه کینه از کجا نشئات می‌گیرد.»

این سریال در زمان پخش از سوی مسؤولان ورزشی هم مورد انتقاد قرار گرفت و عده‌ای از آنها، سازندگان را به سیاه‌نمایی علیه فوتبال متهم کردند.

اما با وجود تمام اعتراض‌ها که تقریبا در تمام طول پخش سریال ادامه داشت، حسن فتحی در نهایت در نشست خبری سریال با صراحت اعلام کرد: از ساخت در مسیر زاینده رود احساس پیروزی می‌کنم و این کار را بسیار موفق می‌دانم.

ویژه‌برنامه رمضانی شبکه چهار سیما با عنوان «سی سریال» که هر روز یک سریال منتخب رمضانی را پخش و تحلیل می‌کند، امروز شنبه (۱۲ خرداد ماه) مجموعه «در مسیر زاینده‌رود» ساخته حسن فتحی را برای پخش در نظر گرفته است.

«سی سریال» به تهیه‌کنندگی حسین مروی هر روز ساعت ۱۷ به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

 

کدخبر: 385786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟