مجری‌های معروفی که شغل دوم دارند +عکس

در تیتراژ فیلم یک نام هم خودنمایی می کرد؛ احسان علیخانی. او در کنار علی جلیلوند تهیه کنندگی «بدون تاریخ، بدون امضا» را برعهده داشت. این اتفاق مناسبت تدوین این مطلب شده تا علاوه بر مرور کارنامه وحید جلیلوند و احسان علیخانی، عملکرد پنج مجری دیگر را بازخوانی کنیم. منظور، مجریانی است که بعد از شهرت سراغ حرفه های دیگر رفته اند. عادل فردوسی پور در دانشگاه تدریس می کند و رضا جاودانی به کار وکالت مشغول است. فرزاد حسنی و امیرحسین مدرس بازی می کنند و گاهی برای تیتراژ سریال ها ترانه می گویند. رضا رشیدپور به خلبانی علاقه مند است و بازیگری.

رضا رشیدپور؛ خلبانی، بازیگری

موقعیت به عنوان مجری: اوج و فرود زیاد داشته که بخشی از آن ناخواسته بود. رضا رشیدپور بعد از این که با سری برنامه های شیشه ای به محبوبیت رسید و توانست پای خیلی از چهره ها را به تلویزیون باز کند، به یک باره مورد خشم مسئولان تلویزیون قرار گرفت. او در دور جدید فعالیت نام خود را به عنوان مجری ای کاربلد در «حالا خورشید» ثبت کرد و شهرتش بار دیگر پیش مخاطبان عام فراگیر شد. با همه ایرادهایی که می توان به کارش وارد کرد، جزو مجریان موفق و محبوب صدا و سیما دسته بندی می شود.

فعالیت جانبی: در روزهایی که رضا رشیدپور در تلویزیون ممنوع الکار بود، عکس هایی از او در کابین هواپیما منتشر شد. او بارها از علاقه مندی اش به خلبانی گفته ولی به عنوان یک شغل به آن نگاه نکرده است. در میزان دلبستگی او به خلبانی همین قدر بدانید که یکی از دلایل خداحافظی اش از «حالا خورشید» پرداختن به این علاقه مندی است: «با احترام به مدیران عزیز و لطفی که تا الان به من داشته اند، ترجیح می دهم به سراغ دغدغه های شخصی ام بروم. مدت هاست که به بینندگان خود قول ساخت چند پروژه هنری را داده ام که یکی از آنها «دید در شب» بین المللی است که در آن از چهره های سرشناس جهانی دعوت می کنیم و به احتمال زیاد در سال آینده این برنامه را ارائه خواهیم کرد؛ به علاوه در زمینه دغدغه های شخصی نیاز به تکمیل تحصیلات خلبانی ام دارم که باید به آن هم بپردازم.» رشیدپور تجربه بازیگری در چند فیلم دارد: بی پولی، سوپراستار، در امتداد شب، شیش و بش، در امتداد شهر و قاتل The Murderer اهلی.

موقعیت: همان طور که اشاره شد، رضا رشیدپور در زمینه خلبانی همچنان به دنبال تکمیل تحصیلات است. در عرصه بازیگری هم نقش های او کوتاه بوده و دستاورد چندانی برایش به همراه نداشته اند. بدون تعارف رشیدپور بازیگر Actor خوبی نیست. تلاش او مشهود است اما هیچ کدام هرگز به پای موفقیتش در اجرا نمی رسند. رضا رشیدپور که از شغلی غیر از مجری گری ارتزاق می کند، برای عامه مردم به عنوان مجری شناخته می شود.

امیرحسین مدرس؛ بازیگری، خوانندگی

موقعیت به عنوان مجری: در کارنامه امیرحسین مدرس اجرای برنامه های متنوع با موضوعات مختلف دیده می شود: «نیم رخ ها»، «کوله پشتی»، «قرار بی قراران»، «ما ایرانی ها»، «ساعت 25»، «شهر فرش» و «سین مثل سریال»، «هوش برتر»، «ای ایران»، «مهمان خانه» و... او این روزها «مهمان خانه» در شبکه چهار و «ساعت 25» در شبکه پنج را روی آنتن دارد. امیرحسین مدرس در اجرای ژانرهای مختلف موفق عمل کرده؛ بر قواعد اجرا مسلط است و دایره واژگانش بالا است. تخصصی ترین برنامه اش «ساعت 25» است که از سابقه موسیقایی اش استفاده کرده. اجرای برنامه تبلیغاتی «شهر فرش» عجیب ترین انتخاب اوست. مدرس جزو مجریان خوب تلویزیون است اما پراکندگی در اجرا او را در میانه نگه داشته و تبدیل به «چهره خاص» نکرده.

فعالیت جانبی: امیرحسین مدرس در کنار اجرا به چند فعالیت هنری مثل خوانندگی، بازیگری، نویسندگی و خطاطی علاقه مند است و گاهی به شکل حرفه ای آن ها را دنبال می کند. او در سریال های «یوسف پیامبر (ع)»، «راستش را بگو»، «سیر و سرکه» و «یادآوری» بازی کرده است. این مجری تجربه بازی در فیلم های سینمایی هم دارد: «گرگ و میش»، «ما همه گناهکاریم»، «در امتداد شهر» و «نرگس مست» که البته هنوز اکران عمومی نشده است. مدرس برای چندسال خوانندگی کرده و صدایش در تیتراژ مورد استفاده قرار گرفته است. مثل «آینه»، «عید امسال»، «خوش نشین ها» و «متهم گریخت» به همراه مسابقه «هوش برتر». او دو آلبوم موسیقایی «ماه نی» و «خورشید» را هم منتشر کرده است.

موقعیت: از معدود مجریانی است که توانسته از پیله اجرا فراتر برود و در زمینه بازیگری و خوانندگی هم صاحب شهرت شود. امیرحسین مدرس صدایی گرم دارد و به دل خیلی ها می نشیند. در زمینه بازیگری هم حد وسط را نگه داشته است و توانسته گلیم خود را از آب بیرون بکشد. با این حال در یک قیاس بین بازیگری، خوانندگی و اجرا، امیرحسین مدرس همچنان مجری بهتری است و نسبت به دو حرفه دیگر موفق تر عمل کرده.

رضا جاودانی؛ وکالت

موقعیت به عنوان مجری: از جریان باسابقه تلویزیون است که هر هفته می توانید چهره او را در شبکه سه ببینید. رضا جاودانی در سال 1368 وارد صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی شد و به اجرای برنامه های مختلف و گزارش مسابقات ورزشی پرداخت. او در سال 1376 برای ادامه تحصیل به تهران آمد و همکاری اش با شبکه سه کلید خورد. «جُنگ ورزش» نخستین برنامه ای بود که با اجرای او روی آنتن رفت و کم کم دایره فعالیتش گسترده تر شد. «دایره طلایی» که به نوعی نود کشتی محسوب می شد، به شهرت جاودانی کمک دوچندان کرد. او در این دو دهه برنامه های زیادی اجرا کرده است؛

مثل «مردان آهنین»، «آن سوی نیمکت»، «بیست چهارده» و... او مجری گزارش ورزشی هم هست که در کنار محمدرضا احمدی این برنامه را که مخصوص پوشش لیگ قهرمانان اروپا است، اجرا می کند. رضا جاودانی جزو مجریان متوسط تلویزیون دسته بندی می شود اما ترکیب او با محمدرضا احمدی جواب داده و باعث شده «گزارش ورزشی» که هر هفته روی آنتن شبکه سه می رود، برنامه ای موفق لقب گیرد. جاودانی سعی کرده به روز باشد و اطلاعات فوتبالی خود را به روز کند و این امتیاز بزرگی است.

فعالیت جانبی: رضا جاودانی وکیل است؛ خودش می گوید: «من معتقدم حقوق با همه پدیده های اجتماعی در ارتباط است، پایان نامه ای هم که نوشته بودم در رابطه با مسئولیت های کیفری ناشی از عملیات ورزشی (یعنی دوپینگ) بود، ولی شاید ارتباط عنوان تحصیلی من با این حرفه کمی دور از ذهن باشد؛ من اول وارد این کار شدم، بعد در دانشگاه ادامه تحصیل دادم. من سال 83 در کانون وکلا قبول شدم، سال 84 رسما پروانه وکالت گرفتم و کارم را آغاز کردم. در حال حاضر با یکی از دوستانم، دفتر وکالت داریم. تمرکز بیشتر من در وکالت است...»

موقعیت: درباره موقعیت رضا جاودانی در مقام وکالت چیزی نمی دانیم و طبعا نمی توانیم قضاوت Judgment درستی درباره موفقیت او در این شغل داشته باشیم. همین که تمرکز خود را بر وکالت گذاشته یعنی در حرفه اش موفق است دیگر.

 

کدخبر: 384358 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟