نگذارید مردم برای دیدن واقعیت به ماهواره پناه ببرند

این بازیگر Actor درباره ایفای نقش در مجموعه «رهایم نکن» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور که به تازگی با مرگ این شخصیت به پایان رسیده است، گفت: من به دعوت خانم لیلا رنگرزان، دستیار کارگردان به این کار دعوت شدم و به طور کلی دوست داشتم که در کار آقای عسگرپور بازی کنم و زمانی که متوجه شدم آقای تارخ نقش مقابل من را ایفا می‌کند، بیشتر خوشحال شدم. بچه که بودم همیشه به ایشان و کارهایشان علاقه داشتم.

او درباره‌ کاراکتر خود گفت: نقش من نسبت به نقش‌هایی که پیش از این بازی کرده بودم، جالب بود و بالا و پایین داشت. اما نکته‌ای را در این کاراکتر در نظر گرفتیم و آن اینکه معمولا دخترانی که این تیپ را دارند، عشوه و لوندی بیش از حدی دارند اما ما کمی این ویژگی را از این کاراکتر گرفتیم؛ چرا که معتقد بودیم این کاراکتر می‌تواند یک دختر معمولی باشد اما به دلیل شرایط زندگی مجاب به اینگونه رفتارها شده است. از همان ابتدا عشوه این کاراکتر را زیاد کردیم اما رفته رفته به این نتیجه رسیدیم که آن را کم کنیم.

این بازیگر با اشاره به حضورش در عرصه بازیگری و اینکه از چه زمانی تصمیم به بازی در تلویزیون را گرفت، توضیح داد: از سال ۷۸ بازیگری را به شکل حرفه‌ای شروع کردم. در آن سال با سریال «حجربن‌عدی» آقای تاج‌بخش فنائیان در نقش سلما کارم را در تلویزیون شروع کردم. در تئاتر نیز با «باغ شبنم‌ها»ی آقای هادی مرزبان کارم را ادامه دادم. از سال ۷۸ تا ۹۱ نیز هر پیشنهادی می‌شد چه فیلم، چه سریال و چه تئاتر می‌رفتم. در آن سال‌ها دو، سه سریال طنز نیز به من پیشنهاد شد اما پدرم به من و خواهرم پیشنهاد داد که کارمان را با طنز شروع نکنیم چرا که هنوز شناخته نشده‌ایم و امکان دارد فقط با برچسب بازیگر طنز ما را بشناسند.

او ادامه داد: از سال ۹۱ رویه کاری‌ام عوض شد و ترجیح دادم کم کار باشم تا آن نقشی را که دوست دارم بازی کنم و بیشتر تئاتر کار کردم. در سال ۹۲ و ۹۳ تئاتر رونق گرفت. به دلیل حضور سالن‌های خصوصی که ایجاد شد. پیشنهادهایی که می‌شد نقش‌هایی بود که دوست نداشتم اما اکنون در تئاتر شرایط برایم بوجود آمده است که هم می‌توانم بازیگری را بهتر تجربه کنم و هم یاد بگیرم. تئاتر به خاطر فضایی که دارد بسیار نرمال‌تر است. متأسفانه فضای تلویزیون بسیار سفت و سخت است به همین دلیل بازی‌های ما در تلویزیون مصنوعی می‌شود و من نیز ترجیحم این است که تئاتر یا سینما Cinema کار کنم. در تلویزیون نیز اگر اتفاق خوبی بیفتد مثل همین نقشم در سریال «رهایم نکن» ۱۰۰ درصد آن را قبول می‌کنم. دوست ندارم به هر بهایی در تلویزیون و سریال‌ها حضور داشته باشم و ترجیح می‌دهم اگر قرار است کار متوسطی در تلویزیون داشته باشم آن را در تئاتر انجام دهم.

فرجاد با بیان اینکه سریال «رهایم نکن» اولین کار مناسبتی او در تلویزیون است، یادآور شد: در سال ۸۲ در سریالی به نام «روح مهربانی» به کارگردانی راما قویدل ایفای نقش کردم که قرار بود برای ماه رمضان پخش شود اما این اتفاق نیفتاد.

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که چقدر ترجیح می‌دهد در سریال‌های مناسبتی تلویزیون حضور داشته باشد در حالی که برخی از آن امتناع می‌کنند، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر کمتر کسی تلویزیون می‌بیند و اغلب به تماشای برنامه‌های شبکه‌های مبتذلی چون جم تمایل دارند، تقصیری هم ندارند چرا که آن فضایی که باید، در تلویزیون نیست، مردم هم به این شبکه‌ها پناه می‌برند؛ آثاری که در آن فقط خیانت، دروغ و پستی را نشان می‌دهند و این بر روی فرهنگ ما تأثیر دارد. مردم ما شب‌های عید و ماه رمضان بیش از سایر ایام سال سریال نگاه می‌کنند. اگر بازیگر سعی کند کارگردان و فیلمنامه‌نویس درست انتخاب کند، اصلا بد نیست و خیلی هم اتفاق خوبی است.

مارال فرجاد در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا با بیان اینکه تلویزیون انگار در دهه ۶۰ مانده است، مطرح کرد: کمی باید فضای تلویزیون را بازتر گذاشت تا مردم به خاطر دیدن رنگ و واقعیت به شبکه‌های دیگر پناه نبرند؛ به عنوان مثال شب عید اتفاق خوبی در تلویزیون افتاد، خیلی‌ها مانده بودند ماهواره نگاه کنند یا تلویزیون. به دلیل اینکه تلویزیون ما برنامه‌های شادی گذاشته بود. خواننده‌های خوبی به برنامه‌ها دعوت شده بودند که برای مردم جذابیت داشتند. زمانی که می‌توانیم مخاطب خودمان را داشته باشیم چرا باعث می‌شویم آن‌ها را از خودمان دور کنیم. چرا بازیگران ما نباید پرکار باشند و حالشان خوب باشد. برای چه باید بازیگران ترکیه‌ای و مد روز آن‌ها سرلوحه جوانان ما شوند. همه این‌ها به این دلیل است که یکسری چارچوب سخت در تلویزیون می‌گذاریم و باعث می‌شویم که مخاطب از ما دور شود.

این بازیگر در پایان گفت‌وگوی خود با اشاره به اینکه همه سریال‌های تلویزیون شبیه به هم شده‌اند، با اشاره به ضعف فیلم‌نامه‌ها، گفت: به هر حال ما باید ببینیم تلویزیون تا چه حد به ما اجازه کار می‌دهد. وقتی تلویزیون روی فیلمنامه‌ها دست می‌گذارد، متن‌ها تکراری می‌شوند. زندگی ما آدم‌ها هر کدام با همدیگر متفاوت است و هر روز برای ما یک اتفاق جدید می‌افتد. آیا تلویزیون اجازه می‌دهد فیلم‌های متعددی ساخته شود؟ هر زمانی که فیلمنامه‌ها از فیلتر تلویزیون رد می‌شود، تقریبا همه فیلمنامه‌ها شبیه به هم می‌شود و این ارتباطی به فیلمنامه‌نویس و بازیگر و کارگردان ندارد.

مارال فرجاد در پایان ایفای نقش در سریال محمد مهدی عسگرپور را جذاب دانست و گفت: همکاری با آقای عسگرپور نکته جذابی برای من بود.

به گزارش ایسنا، سریال رهایم نکن این شب‌ها ساعت ۲۰:۴۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این سریال آمده است:

رسول تولایی به عنوان بزرگتر، محبوب و مورد اعتماد چند خانواده است. این اعتماد به واسطه بازخوانی گذشته خدشه‌دار می‌شود. خانواده‌هایی که هر کدام با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و در پی یافتن مقصر اصلی هستند.

در مجموعه «رهایم نکن» امین تارخ، فریبا متخصص، محمدرضا هدایتی، مریم بوبانی، مارال فرجاد، نیما شعبان‌نژاد، دنیا مدنی، بابک بهشاد، علی استادی، معصومه قاسمی‌پور، شیرین آقاکاشی، رحمان باقریان، کاظم هژیرآزاد، حسین ملکی، مسعود سخایی، سهی‌بانو ذوالقدر و سودابه جعفرزاد ... به ایفای نقش می پردازند.

 

کدخبر: 384049 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟