کار خواننده های جوان را سرقت ادبی نمی دانم / دوست دارم نقش کوروش کبیر را بازی کنم

با این هنرمند Artist خوش برخورد و کمی هم شوخ طبع گفتگوی کوتاهی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

آقای خداشناس در حال مشغول چه کاری هستید؟

من سال گذشته مشغول بازی در سریال رنج پنهان بودم که تا اسفند ماه هم ادامه داشت. هنوز خیلی خستگی کار رنج پنهان از تنم بیرون نرفته بود که دومین تله فیلم خود را به نام "پرواز کارگو" کلید زدم و فیلمبرداری آن نیز به تازگی به اتمام رسیده است. همزمان نیز در دو سریال مشغول بازی هستم. یکی سریال پدر نام دارد به کارگردانی بهرنگ توفیقی که قرار است برای ماه رمضان از شبکه 2 سیما پخش شود و سریال دیگری به نام "گردان بلال" بر مبنای خاطرات و طرحی از عبدالرحمن شلیلیان توسط داود امیریان نویسنده رمان ها و فیلمنامه های دفاع مقدس نگارش شده است. نقشم را در این دو سریال خیلی دوست دارم چون نقش های متفاوتی است که تا به حال بازی کرده ام. کلا سال 97 را با شلوغی و کار زیاد آغاز کرده ام.

گویا شما عکاسی هم می کنید و به این هنر Art هم علاقه دارید. آیا عکاسی را به اندازه بازیگری دوست دارید؟

من کلا به همه هنرهای تجسمی علاقه دارم و بسیار برایم جذاب هستند. عکاسی با کار ما در سینما Cinema و تلویزیون قرابت نزدیکی دارد بنابریان نمی توانم بگویم با این هنر بیگانه ام چون این هنر با بازیگری و سینما پل Bridge محکمی دارد. همه آنچه در سینما هست در عکاسی به یک شکل دیگر وجود دارد. دانش عکاسی در بسیاری جاها کمکم کرده است. مثلا در قاب بندی ها و خیلی لحاظ دیگر و حتی در خلق آثارم توانسته به یاری ام بیاید.

به نظر شما در سینما و تلویزیون مافیا وجود دارد؟ یعنی اینکه عده ای از بازیگران همیشه سر کار هستند و عده ای چند سالی است که به فراموشی سپرده شده اند به دسته یا گروه خاصی مربوط می شود؟

ببینید من نمی توانم کلمه مافیا را روی این دسته بگذارم اما به هرحال همیشه در حرفه ما که به قول معروف خواهان هم زیاد دارد روابط زیادی وجود داشته و دارد. جهان، جهان ارتباطات است به نظر من اگر کسی سر کار نیست و بیکار است باید نگاهی به خودش اول بیاندازد. ببیند چقدر توانسته خود را به روز کند و چقدر ارتباطاتش را با روز نگه داشته است.

من بعد از این همه سال در کار بازیگری به این نتیجه رسیده ام که چه اشکالی دارد آدم با یک سری همکارانش روابطش را حفظ کند و رابطه دوستانه ای هم داشته باشد؟ من سعی می کنم در هر پروژه ای که هستم آدم مفید و مقیدی باشم و در کنار کار هم رابطه دوستانه ای با همکارانم داشته باشم. به نظر من هر جا هر اتفاقی برای ما بیفتد به خود ما بستگی دارد. اگر کسی هم بیکار است باید اول به خودش رجوع کند.

تا به حال دوست داشته اید نقش خاصی را بازی کنید؟

طبیعتا همه بازیگر Actor ها دوست دارند یک سری نقش ها را بازی کنند. اما من کلا خیلی علاقه ندارم در کلیشه خاصی وارد شوم و فقط یک سری نقش های یکسان به من پیشنهاد شود. تلاشم بر این بوده است که سمت لبه های تیزتر در انتخاب نقش ها بروم. همیشه به من نقش پسرهای آرام و سر به زیر یا دامادهای حرف گوش کن و متین خانواده را پیشنهاد می دادند اما در انتخاب نقش های جدیدم سعی کرده ام به سمت نقش هایی که قسمت خاکستری شان بیشتر بوده است بروم.

قبلا گفته بودید دوست دارید در نقش کوروش بازی کنید هنوز هم همانطور به این نقش علاقه دارید؟

بله من نقش های تاریخی را خیلی دوست دارم و یکی از این نقش ها هم کوروش کبیر است. با اینکه بازی در چنین ژانری سختی های خود را دارد اما علی رغم اینکه کار سختی است من به دلیل علاقه ام به تاریخ این نقش ها را خیلی دوست دارم. حال و هوای عجیبی این ژانر از سینما و تلویزیون دارد. نقش کوروش هم بالاخره نقش پادشاه اصیل ایرانی و باستانی ما ایرانی ها است که برایم قشنگ و جذاب است و دوست دارم یک روز در این نقش بازی کنم.

شما با اینکه در خانواده ای هنرمند بزرگ شده اید و خودتان هم تنبک می نوازید و به ادبیات علاقه خاصی دارید با سرقت Stealing های ادبی که خواننده های جوان این روزها می کنند موافق هستید یا اصلا کار این خواننده ها را سرقت ادبی نمی دانید؟

به نظر من اسم این کار را نمی توان سرقت ادبی گذاشت. خواننده و ترانه سرا چه اشکالی دارد که برای ریتم موسیقی اش چند کلمه ای را هم جابه جا کند؟ این جبهه گیری های ما شاید کمی سختگیرانه باشد. وگرنه قطعا شعر بزرگانی نظیر حافظ و سعدی و مولوی همچنان شعر آن هاست و حتی اگر هم کسی از روی اشعار این شعرا چند بیتی را هم بردارد باز به بزرگی و ادبیات این بزرگان لطمه ای وارد نخواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 374258 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سعیده وحیدنیا
آیا این خبر مفید بود؟