استقبال پرشور مردم از سریال پر حاشیه پایتخت ۵ در نوروز 96 +تصاویر

این روز‌ها موضوع امنیت داخلی و مشکلات منطقه مخصوصاً تهدیدات گروهک تروریستی داعش برای کشور ایران مساله‌ای است که افکار عمومی را برانگیخته است و هنرمندان به عنوان مروجان فرهنگ می‌توانند به خوبی مردم را با چنین تهدیدی آشنا نمایند.

فیلم سینمایی "به وقت شام" ساخته ابراهیم حاتمی کیا که در سال ۹۷ جزو پرفروش‌ترین آثار سینمایی سال محسوب می‌شود نیز به موضوع گروه‌های تکفیری پرداخته و توانسته چهره تازه‌ای از داعش را برای مردم به نمایش بگذارد.

در کنار آثار سینمایی تلویزیون نیز رسالت فرهنگ سازی و آشنایی جامعه با مشکلات و تهدیدات منطقه را به شدت جدی گرفته و ساخت سریال پایتخت ۵ نمونه بارز این برنامه ریزی درست فرهنگی است.

////////////////////

مجموعه پایتخت پنج با کارنامه موفق و محبوب چهار سری گذشته و محبوبیت نزد مردم بسیار زیرکانه و هوشیارانه امسال موضوعی حساس و بروز را انتخاب کرد تا علاوه بر وجه کمدی خود به موضوعی مهم پرداخته باشد.

این سریال و موضوع فرامرزی آن با استقبال ویژه مخاطبان روبرو شد. به حدی که با پایان هر قسمت موجی از نظرات و نقد‌های مثبت نسبت به این اثر فضای مجازی را در بر می‌گرفت. آشکارسازی چهره واقعی پدیده نوظهور تکفیری و شدت جنایت این گروهک تروریستی اتفاقی بود که تا به حال در تلویزیون و در غالب یک اثر سریالی رخ نداده بود.

////////////////////

فصل پنجم پایتخت باعث شد بار دیگر بیشتر مردم از اهمیت حضور مدافعان حرم آگاه شوند و این مساله را می‌توان به خوبی در بازتاب نظرات مردمی در خبرگزاری‌ها و فضای مجازی به خوبی مشاهده کرد.

"اگر مدافعان حرم نبودند" جمله‌ای است که این روز‌ها در اکثر صفخات شخصی کاربران ایرانی دیده می‌شود. سیل عظیم حمایت‌های مردمی از مدافعان حرم و همچنین سازندگان سریال پایتخت بار دیگر همیت و وحدت ملی را به رخ بیگانگان کشید.

////////////////////

مردم این بار هم نشان دادند که با قدرت در کنار سربازان این مرز و بوم ایستاده اند و از چنین مجموعه‌ای که به طور واضح اهداف گروهک تروریستی داعش و دشمنی آن‌ها با ایرانیان را نشان می‌دهد حمایت کردند.

جدا از مفهوم و مضمون سریال پایتخت، این اثر از لحاظ ساخت نیز نقد‌های مثبت فراوانی را به همراه داشت. این اثر کمدی به عینه نشان داد که همه چیز خنداندن مخاطب به هر قیمتی نیست و اثری کمدی می‌تواند گاهاً بسیار روشنگر باشد.

مجموعه در قسمت‌های پایانی نقاط تعلیق و هیجان آور فراوانی را برای مخاطب ایجاد می‌کرد و در برخی مواقع باعث می‌شد تا مخاطب در کنار شخیصت‌های اصلی همذات پنداری کرده و خشم خود نسبت به گروهک تروریستی داعش را در دل فریاد کند.

////////////////////

پایتخت ۵ به عنوان محبوب‌ترین و همچنین پر بیننده‌ترین برنامه نوروز ۹۷ نشان داد که نه تنها یک اثر تلویزیونی می‌تواند در ابعاد کمدی موفق باشد بلکه می‌تواند موضوعاتی را یادآوری کند که شاید برخی می‌خواهند به عمد آن‌ها را کمرنگ نمایند.

آنچه مسلم است و به خوبی در میان مردم شنیده می‌شود موفقیت ویژه این سریال و پررنگ‌تر شدن هدف حضور مدافعین حرم در منطقه است. مدافعانی که اگر در مرز‌های کشور مشغول به ایثار و رشادت نمی‌بودند هم اکنون مرز‌های گروهک تروریستی داعش بزرگتر می‌شد.

////////////////////
 

بزرگانی که به معنای واقعی کلمه انسانیت را به رخ جهانیان کشیدند. دلاوری و حق طلبی مدافعان حرم و مبارزه با ظلم را می‌توان بزرگترین دلیل کینه جویی گروهک‌های تفکیری نسبت به ایرانیان دانست. کینه‌ای که در قسمت آخر پایتخت به خوبی به نمایش گذاشته شد.

سریال پایتخت ۵ با وجود حاشیه پراکنی و شیطنت‌های داخلی و خارجی مقتدرانه به کار خود پایان داد. پایانی که بدون شک نسبت به چهار سری قبلی همواره در یاد مخاطبان ایرانی خواهد ماند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 371580 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟