عکس خوشامدگویی به زن فضانورد بعد از بازگشت به زمین

به گزارش خبرنگار تاریخ رکنا، تصویری تاریخی از خوش آمدگویی به فضانوردان از فضا برگشته.آنها در فضاپیما های مجزا در یک زمان به دور زمین چرخیدند. « کلنل والری بایکوفسکی » و « والنتینا ترشکووا » از شادی پرشور جمعیت در مسکو   و  خوشامدگویی  آنان  تشکر  می کنند.

والری بایکوفسکی (به انگلیسی: Valery Fyodorovich Bykovsky ) فضانورد اهل اتحاد شوروی است که در ۲ اوت ۱۹۳۴ در پاولوفسکیی پوساد زاده شد. وی در مأموریت وستوک ۵، سایوز ۲۲، سایوز ۳۱ حضور داشته است. وی در ۲۷ مارس ۲۰۱۹ درگذشت.

والنتینا ولادیمیروونا ترشکووا (به روسی: Валентина Владимировна Терешкова) (زاده ۶ مارس ۱۹۳۷) کیهان‌نورد روس و نخستین زن فضانورد جهان است. والنتینا ترشکووا از میان بیش از ۴۰۰ نامزد زن برای انجام نخستین پرواز فضایی انتخاب شد، و در روز ۱۶ ژوئن ۱۹۶۳ (برابر ۲۶ خرداد ۱۳۴۲) با فضاپیمای وستوک-۶ به فضا رفت. وی نخستین فرد غیرنظامی بود که در سالهای آغازین عصر فضا به مدار زمین رفت. مأموریت وستوک-۶ سه روز به طول انجامید و در طی این مدت ترشکووا آزمایشهای بسیاری را بر روی خود انجام داد و داده‌های پزشکی ارزشمندی را دربارهٔ تأثیر بی‌وزنی در محیط فضا بر زنان گردآوری نمود.

والنتینا ترشکوا ششمین خلبان-فضانورد اتحاد شوروی، دهمین فضانورد جهان و نخستین زن فضانورد در جهان است.

خوشامدگویی به فضانوردان

 

 

کدخبر: 894364 ویرایش خبر
لینک کپی شد
اندیشه مختاری
آیا این خبر مفید بود؟