آمریکا عامل آنفلوانزای اسپانیایی و مرگ ۵۰ میلیون انسان در جهان بود + تصاویر

به گزارش رکنا، شبکه فرانسوی فرانس ۲۴، پنجشنبه شب (۴ اردیبهشت) در یک مستند ویدئویی به بررسی نحوه شیوع آنفلوانزای ۱۹۱۸ در اروپا پرداخت و سربازان آمریکایی را علت اصلی شیوع آن بیماری مهلک در اروپا توصیف کرد.

براساس این گزارش، این نوع آنفلوانزا، توسط سربازان آمریکایی که از پایگاه نظامی فورت ریلی (Fort Reily) کانزاس به اروپا عازم شده بودند در این قاره منتقل شد.

ارتش آمریکا پیشتر از شیوع آنفلوانزا در بین سربازان خود اطلاع داشته است، چرا که به گفته فرانس ۲۴، جمعی از این سربازان از قبل در هنگام انتقال به اروپا از طریق اقیانوس اطلس، در ناوهای آمریکایی جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده بودند.

آمریکا عامل آنفلوانزای اسپانیایی و مرگ ۵۰ میلیون انسان در جهان بود

این بیماری تنها از این جهت به آنفلانزای اسپانیایی معروف شد که در آن زمان قانون سانسور در طول جنگ جهانی اول در اسپانیا اجرا نمی شد و بر خلاف سایر کشورهای اروپایی اخبار شیوع این بیماری همه گیر، در رسانه های این کشور منعکس می شد.

این گزارش حاکی است که وضعیت جنگی در اروپا و حضور سربازان امریکایی در سنگرها در کنار سربازان فرانسوی و انگلیسی موجب شیوع این بیماری در اروپا بود، چرا که آمریکایی ها برای کمک به اروپا در مقابل آلمان در جنگ جهانی اول آمده بودند، اما در واقعیت آنفلانزای را به قاره سبز آوردند.

این مستند آمار کشته های آن بیماری را بیشتر از تلفات اروپا در جنگ جهانی اول ارزیابی کرد و افزود: تعداد کشته های جنگ جهانی اول در طول ۴ سال از ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ در مجموع با احتساب نظامیان و غیر نظامیان ۱۸ میلیون نفر بوده است، اما آنفلانزای ۱۹۱۸ منجر به مرگ ۵۰ میلیون انسان در جهان شده بود.

آمریکا عامل آنفلوانزای اسپانیایی و مرگ ۵۰ میلیون انسان در جهان بود

از زمان شیوع ویروس کرونا در فرانسه، رسانه و فعالین شبکه های اجتماعی در این کشور به طور گسترده ای به انتشار تصاویر و آمارهای مربوط به آنفلانزای ۱۹۱۸ در این کشور پرداخته اند.

براساس این اخبار و پیام ها، در آن زمان فرانسوی ها، آلمان را مسئول گسترش آنفلانزا در اروپا می دانستند در حالیکه بعد از گذشت بیش از ۱۰۰ سال امروز افشا شد که در حقیقت ارتش آمریکا عامل انتشار آن ویروس مهلک در اروپا بوده است.

آمریکا عامل آنفلوانزای اسپانیایی و مرگ ۵۰ میلیون انسان در جهان بود

کدخبر: 562114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟