ضرورت تلاش رسانه‌ها برای رفع مظلومیت از تئاتر / فیلم

به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی ( ساترا )، مدیرعامل سکوی «فیاتر» درخصوص این رسانه صوت‌و تصویر فراگیر گفت: نام سکوی ما از ترکیب دو کلمه فیلم و تئاتر گرفته شده است. هر یک از همکاران ما در «فیاتر» در یک رشته هنری تخصص و مدرک دانشگاهی دارند، بنابراین با شناخت کامل این حوزه تصمیم گرفتیم وارد عرصه‌ای شویم که هنوز رسانه‌ای به آن ورود نکرده است.

فتاحی افزود: ما در این سکو که دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر است، محتوای آموزشی و سرگرمی در رابطه با رشته‌های هنری خصوصا تئاتر را بارگذاری می‌کنیم تا علاقه مندان از این محتوا‌ها بهره‌مند شوند.

وی گفت: سعی می‌کنیم با فعالیتی که در این سکوی صوت‌ و تصویر فراگیر داریم، با بازار هدف‌مان به نوبه خود در جامعه باعث ایجاد نشاط، خلاقیت و نوآوری شویم، ضمن اینکه هنر‌های نمایشی در ذات باعث ایجاد امید و کسب تجربه برای افراد خواهند شد.

مسعود مظفری مدیر پخش خانگی سازمان هنری رسانه‌ای اوج هم در این برنامه ضمن ابراز علاقه به تئاتر گفت: تئاتر بین همه ما نوعی تقدس دارد و جامعه‌ای فرهیخته را به سمت خود می‌کشاند، زمانی که قصد داریم درباره تئاتر کار کنیم باید بر فراگیری و تنوع محتوا تاکید کنیم.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد نیز گفت: این نوع سکو‌ها می‌توانند کمک‌های بسیاری به فضای تئاتر، گروه‌های نمایش، سالن‌ها و پلات‌های نمایشی بکنند.

علی ایزدی افزود: همچنین درنظر گرفتن یک بخش تبلیغاتی در سکو برای آن‌ها و ارائه سرویس‌هایی از جانب فعالان حوزه تئاتر از جمله این کمک‌هاست و با این کمک‌ها تعامل و هماهنگی خوبی بین دو طرف برقرار خواهد شد.

وی گفت: دنیای تئاتر، دنیای بسیار وسیعی است، اما توجه ویژه‌ای به آن نشده است. بنا به گفته رهبر معظم انقلاب در جمع هیئت دولت در شهریور سال ۱۳۸۶ که فرمودند «از فرهنگ رفع مظلومیت شود»، بحث تئاتر از جمله هنر‌هایی است که بسیار مظلوم واقع شده است و باید با کمک رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر از آن رفع مظلومیت شود.

ایزدی افزود: بر اساس مواردی که مطرح شد دوستانه پیشنهاد می‌کنم که سکوی «فیاتر» حداقل در یکی دو سال اول فعالیت خود، روی حوزه تئاتر متمرکز باشد.

هجدهمین برنامه «صمیمانه» با حضور ایمان فتاحی مدیرعامل سکوی «فیاتر»، مسعود مظفری مدیر پخش خانگی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، علی ایزدی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد و برخی مدیران ساترا و با اجرای رسول مهربانی برگزار شد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟