پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به جشنواره پانتومیم زنجان منتشر شد

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان پیامی را منتشر کرد.

در متن پیام کاظم نظری آمده است:

«عرصه نمایش، همان آینه شفّاف و زلالی است که رو در روی زندگی گذاشته شده و هر چقدر به متن زندگی، روابط بین مردم و واقعیت‌های جریان ِ روزمره جامعه نزدیک‌تر باشد، چگونگی این روابط و جریان‌ها و زیبایی‌های مطلوب یا  ناپسندی کژتابی‌های آن‌ها را با جزئیات بیشتری نمایش می‌دهد.

و گاهی اگر سکوت، در جای دقیق خود نشسته باشد، گویاتر و رساتر از هر واژه و دیالوگی‌ است و این‌ها، همگی در آیینه تئاتر پانتومیم معنا و جلوه‌ای رهاتر، فراگیر و البته فارغ از مرزهای زبان و لهجه و صدا و هر امکانی دیگری که واژه نیازمند است، معنا می‌یابد.

این توان و گستره نفوذ و تاثیرگذاری پانتومیم در بین وسعتی از مخاطبانی است که اتفاقاً گریزان از شنیدن نیستند، بلکه فراغت از کلام را آگاهانه انتخاب کرده‌اند و با تکیه بر هوشمندی خود،  وسیع‌تر شدن حوزه برداشت خود را به جای آن گذاشته‌اند.

اینک « دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان » میزبان چنین ظرفیت و توانمندی و امکانی است. امکانی که در این نوبت از رویدادش، جهانی شده و طبیعتاً می‌تواند به میزان چشمگیری، زمینه‌ حضور مشارکت‌گرای آحاد مختلف مردم و خانواده‌های مرتبط با گروه‌های هنری، وابستگان آن‌ها و سایر ِ  شهروندان کشور عزیزمان، ایران اسلامی را فراهم آورد.

علاوه بر این، رویکرد وسیع‌تر مردمی این رویداد می‌تواند زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری استانی و شهرستانی باشد.

این‌ها و آنچه در تماشای اجراهای متنوّع و  زیبای هنرمندان کشورمان و آورده‌های نمایشی سایر کشورها  خواهیم دید از برکات رخدادی است که برگزاری‌اش را به اهالی شریف آن سامان و هنرمندان آتیه‌مند آن خطّه و تصمیم‌سازان آینده‌نگر عرصه‌های هنرهای نمایشی آن استان، تبریک گفته و سربلندی‌هایشان را در سایه‌ عنایات و  الطاف خداوند متعال خواستارم.»

دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان با مشارکت اداره‌کل هنرهای نمایشی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، انجمن هنرهای نمایشی ایران، خانه پانتومیم زنجان و ارگان‌های استانی به دبیری ساسان قجر از 17 تا 20 مهر 1402 در زنجان برگزار خواهد شد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟