پیام دبیر جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان منتشر شد

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، پیام رضا زنده‌دل شهردار لاهیجان و دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان منتشر شد.

 در متن پیام رضا زنده‌‌دل آمده است:

 «هنر نمایش، فرصتی شد تا لاهیجان، پایتخت چای ایران و شهر نمونه گردشگری بار دیگر بتواند ویژگی‌های فرهنگی، تاریخی، مذهبی، طبیعی و اقتصادی خود را به ایرانیان عزیز و جهانیان معرفی کند و با زبان هنر برای برجسته‌سازی نام این شهر قدیمی و پرآوازه برگ زرین دیگری بر صفحات پرافتخار لاهیجان افزوده شود.

 جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان که با تلاش جمعی از دست‌اندرکاران هنر و مدیریت شهری از اواخر دهه هشتاد شمسی در این شهر متولد شده است، امروز به جایگاه ارزشمندی در هنر نمایش کشور دست‌ یافته و این مهم، وظیفه مدیریت شهری و دست‌اندرکاران این جشنواره را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر شدن این رویداد بیشتر کرده است.

 با نمایش می‌توان حرف‌های بسیاری را با زبان هنر بیان کرد و برای فرهنگ‌سازی در مباحث شهروندی، این نمایش است که با مردم سخن می‌گوید.

 اندیشه‌ورزان هنر نمایش بر این باورند که گونه‌های مختلف نمایش، می‌تواند برای ترسیم چهره بهتر از فضیلت‌ها، کارکردی متفاوت و تاثیرگذار داشته باشد و تئاتر خیابانی از گونه‌هایی است که در سال‌های اخیر کارکرد خود را در امر آموزش و نشاط اجتماعی نشان داده است.

 مدیریت شهری لاهیجان افتخار دارد در مهر سال 1402 شاهد برگزاری دوازدهیمن جشنواره تئاتر خیابانی شهروند با حضور هنرمندان مطرح کشور باشد.

 برگزاری جشنواره های مختلف در شهر لاهیجان، این شهر را به‌عنوان شهری شاد و پرنشاط در سطح کشور مطرح کرده و لاهیجان با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و شهروندان به‌سوی توسعه روزافزون گام برمی‌دارد.

 برای برگزاری این جشنواره همه مسئولان ارشد استان، شهرستان، اعضای شورای تأمین و اعضای شورای اسلامی شهر، یاریگر شهرداری، اداره کل هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند تا جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با بهترین شرایط و کیفیت برگزار شود و جا دارد از همه مسئولان محترم، شهروندان گرانقدر و هنرمندان عزیز برای برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان سپاسگزاری کنم.»

دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی، شهرداری و شورای شهر لاهیجان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با محوریت مضامین شهروندی از ۲۰ تا ۲۲ مهر 1402 در شهر لاهیجان به دبیری رضا زنده‌دل برگزار خواهد شد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟