دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شد

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، کاظم نظری ، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی، مهدی حامدسقایان را به‌عنوان دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است:

«جناب آقای مهدی حامدسقایان

جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به‌عنوان مهم‌ترین و وسیع‌ترین رویداد تئاتری که منشعب از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است، همواره در جهان هنرهای نمایشی موردتوجه بوده و هست. این جایگاه ویژه بی‌گمان مستلزم پایش و پاسداشتی هنرمندانه است تا با معرفی توان و قابلیت‌های گروه‌های نمایشی کشور، اقدامات شایسته‌ای را در جهت تأثیرگذاری پایا و مانا و ثمربخش بر جریان تولید و عرضه تئاتر برای مخاطبان داشته باشد.

ازاین‌رو ترسیم چشم‌انداز واقعی و کارشناسانه، توجه ویژه به روزآمدی، کارآیی و پایایی ایده‌های خلاقانه، نگاه جدی به تولیدات استان‌ها و بهره‌گیری از مشاوره‌های صاحب‌نظران می‌تواند نویدبخش رویدادی باشکوه و موفق باشد.

لذا با توجه به تخصص، تعهد و سوابق علمی و عملی ارزشمند جنابعالی در عرصه هنرهای نمایشی، به‌موجب این ابلاغ به‌عنوان «دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» منصوب می‌شوید.

شایسته است ضمن آسیب‌شناسی کارشناسانه ادوار پیشین جشنواره و توجه جدی به رسالت آن در معرفی سرمایه‌های ارزشمند نمایشی و نیز با بهره‌گیری از توانمندی و تجربیات مدیران و کارشناسان این مجموعه، در جهت اجرای مصوبات شورای سیاست‌گذاری این دوره از جشنواره، برنامه‌ریزی و اقدام لازم مبذول فرمایید.

پیروزی و سربلندی جنابعالی را از پروردگار مهربان خواستارم.»

مهدی حامدسقایان، متولد 1345 تهران است. کارشناسی کارگردانی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، کارشناسی ‌ارشد کارگردانی دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس و دکترای تخصصی تئاتر از آکادمی تئاتر روسیه مدارج علمی این هنرمند است.

همکاری و مشارکت در برگزاری چندین جشنواره ملی و بین‌المللی در کشور ازجمله داور بخش تجربی و دانشجویی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر،عضویت در کمیته انتخاب بخش خیابانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، داوری نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر بانوان، دبیری دومین سمینار بین‌المللی نمایش و دین، دبیری چندین دوره سمینار  پژوهشی تئاتر فجر،قائم مقامی پنجمین جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس ، معاونت ارزشیابی سه دوره از جشنواره‌های سراسری دفاع مقدس،  داوری در چند دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ، طراحی و راه‌اندازی رشته بازیگری در مقطع کارشناسی‌ارشد (برای نخستین بار در کشور) در دانشگاه تربیت مدرس ، عضویت در شورای تئاتر روایت فتح،  عضویت در  هیئت تحریریه مجله علمی-پژوهشی هنرهای زیبا ، عضویت در هیئت امنا و شورای انتخاب آثار خانه نمایش ، نگارش هشت جلد کتاب و سی‌وچهار مقاله علمی پژوهشی بخشی از تجارب حامدسقایان به شمار می‌آید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟