تجلیل از قطب الدین صادقی در افتتاحیه تئاتر« مردمان خشمگین»

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، اجرای نمایش «مردمان خشمگین» به کارگردانی ایرج افشاری شامگاه روز یکشنبه بیست و هفتم فروردین ماه با حضور تعدادی ازهنرمندان شناخته شده تئاتر کشورمان از جمله قطب الدین صادقی، آتش تقی پور، مهدی زمین پرداز، ناصرعاشوری، ناصر آویژه اجرای خود را در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر آغازشد.

ایرج افشاری کارگردان نمایش «مردمان خشمگین» پس از پایان اولین اجرای این اثر نمایشی ضمن قدردانی از حضور تماشاگران و هنرمندانی که در این اجرا حضور پیدا کردند، توضیح داد: امشب می خواهم از هنرمندی صحبت کنم که اعتقاد دارم در کنار نام های بزرگی چون حمید سمندریان، علی رفیعی و بهرام بیضایی برای نسل من از ارکان اصلی تئاتر ایران محسوب می شود.

وی ادامه داد: نسل من از هنرمندانی چون قطب الدین صادقی همواره آموخته و می آموزد، او به ما یاد داد که حتی درسخت ترین شرایط هم فقط کار کنیم. او بر این باور است که فقط حضور در صحنه چاره ساز است و امشب بسیار خوشحالیم که چنین هنرمند ارزنده ای شاهد به صحنه رفتن اجرای تعدادی از شاگردانش است. من با اجازه شما تماشاگران و گروه، اجرای اول نمایش «مردمان خشمگین» را به دکتر قطب الدین صادقی ، قطب تئاتر ایران تقدیم می کنم.

قطب الدین صادقی

قطب الدین صادقی هم ضمن قدردانی از گروه اجرایی نمایش «مردمان خشمگین» بیان کرد: من خودم را شایسته این توصیف ها نمی دانم، چرا که من وظیفه ام را انجام داده ام. اما خوشحالم که ایرج افشاری این گروه جدی را دور هم جمع کرد و شب جذابی را برای ما فراهم آورد. من از او به دلیل انتخاب نمایشنامه هم  قدردانی می کنم. چون اعتقاد راسخ دارم جستجوی حقیقت یکی از مهم ترین ویژگی های جامعه مدنی است. جامعه ای که در پی کشف حقیقت نباشد، جامعه ای مرده است. اساسا یکی از ویژگی های جامعه نوین و پویا این است که خودآگاهی برناخودآگاهی اش چیره باشد.

وی افزود: ما هرکاری می کنیم فقط به خاطر این است که می خواهیم با «خودآگاهی» ، «ناخودآگاهی» را کنترل کنیم. پس هرقدر ما بتوانیم این رویکرد را در خودمان تقویت کنیم و بکوشیم تا به حقیقت دست پیدا کنیم، انسانی تر زندگی کرده ایم و می توانیم ببالیم در دنیایی هستیم که انسان هنوز با همه ارزش هایش وجود داشته و زندگی کرده است. امشب نیز تماشای این نمایش برایم لذت بخش بود چون جستجوی حقیقت همیشه من را به هیجان می آورد.

نمایش «مردمان خشمگین» به نویسندگی رجین الدرز، کارگردانی ایرج افشاری اصل و بازی علیرضا جلالی تبار، آرزو افشار، بهرام سروری نژاد، محسن افشار، سیاوش جامع، زری کریمی، کاظم برزگر، امیرعدل پرور، امیر موسوی، علی نکته سنج،سمیرا سهرابی، سینا صبحی، ایلیار افشاری اصل، پارمیدا افشار ساعت 20:30 با مدت زمان 90 دقیقه و قیمت بلیت 100 هزار تومان در تالار چهارسو تئاتر شهر روی صحنه می رود.

در خلاصه داستان نمایش آمده است:   نوجوانی محکوم به اعدام شده است. هیات منصفه منتخب مردم پرونده را دوباره مورد بررسی قرار می دهند تا بلکه بتوانند نوجوان را از مرگ نجات دهند

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟