قدردانی مهمان ژاپنی کارگاه نمایش از اجرای یک تئاترعروسکی

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، موراکامی کِنجو وزیر مختار سفارت ژاپن در ایران شامگاه روز یکشنبه بیست و یکم اسفندماه با حضور در کارگاه نمایش تئاتر شهر ضمن تماشای نمایش«هایکوی پاروزن یک دست» با سیدمحمدجواد طاهری رئیس مجموعه تئاتر شهر نیز دیدار کرد.

وی ضمن قدردانی از اجرای این نمایش عروسکی که طی روزهای گذشته ویژه گروه سنی نوجوان در کارگاه نمایش تئاتر شهر روی صحنه  رفت ، گفت: طی مدت حضورم در ایران متوجه شدم که نگاه مردم به هنرنمایش دربرگیرنده ارزش فراوانی است. دیدگاهی که ما مردم کشور ژاپن هم متوجه آن شده ایم . این برای خود من دربرگیرنده نکته های ارزشمندی است که امشب با تماشای نمایش «هایکوی پارو زن یکدست» بازهم متوجه آن شدم.

وزیرمختار سفارت ژاپن در کشورمان ادامه داد: امسال در شصت و چهارمین سالگرد روابط ایران و ژاپن هستیم و من امیدوارم از این پس شرایط موثرتری برای انجام همکاری های لازم هنرمندان ایرانی و ژاپنی در عرصه های مختلف به ویژه هنر نمایش فراهم شود. در این مسیر بنده و همکارانم همه تلاشمان را انجام می دهیم.

سید محمدجواد طاهری رئیس مجموعه تئاتر شهر هم ضمن قدردانی از حضور موراکامی کنجو در تئاترشهر بر توسعه همکاری های فرهنگی ایران و ژاپن به ویژه در حوزه تئاتر تاکید و از آمادگی این مجموعه در توسعه همکاری های مشترک نمایشی سخن گفت.

نمایش «هایکوی پاروزن یکدست» به نویسندگی و کارگردانی ماندانا عبقری تا روز یکشنبه 22 اسفند ماه با عروسک گردانی علیرضا دهقانی، ماندانا عبقری، محمدرضا لطفی، زهرا مسیب نهاوندی، فاطمه سیفی، صدف صمدی میزبان مخاطبان  در کارگاه نمایش تئاتر شهر خواهد بود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است:ماسافومی ناکازاکی پسرکی تنها در جریان جنگ جهانی دوم با یک موج بلند سونامی به جزیره ای ناشناخته برده می شود. در آن جزیره با پرنده ای که درنای آرزوهاست و یک خرچنگ آشنا می شود. او تا رسیدن پدرش، پاروزن یکدست، روزهایی پرماجرا را پشت سر می گذارد و به مفاهیم عمیقی از خودشناسی دست پیدا میکند. ماسافومی زیبایی صلح و آرامش را در جزیره ای پر از عشق، به دور از مصایب دنیای پر از جنگ آدم بزرگها در کنار درنای سپید آرزوها که او را قاقا مینامد، کشف می کند. جزیره ای که یافتنش برای یکایک آدمهای جهان، آرزویی است محال.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟