بیوگرافی عیسی زارع پور

به گزارش رکنا، وی از دانشگاه رازی در رشته مهندسی کامپیوتر، مدرک کارشناسی خود را دریافت کرد و از دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی کامپیوتر- نرم‌افزار ، موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد گردید. او در سال ۱۳۹۴ از دانشگاه نیوساوت ولز کشور استرالیا ( یکی از ۵۰ دانشگاه برتر جهان) دورهٔ دکتری خود را با درجه عالی در رشته علوم و مهندسی کامپیوتر- گرایش شبکه های رایانه ای دریافت کرد.

عیسی زارع پور در سال های ۹۴ و ۹۵ در دو دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا و صنعتی شریف توانست دو دوره پسادکتری را با موفقیت بگذارند.

ازدواج عیسی زارع پور

اطلاعات دقیقی درباره‌ی مجرد یا متاهل شدن عیسی زارع پور دردسترس نیست.

سوابق اجرایی عیسی زارع پور

عیسی زارع پور در سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ در حوزه فضای مجازی توانست بنیان گذاری و ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده بگیرد. مرکز توسعه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولیت توسعه فناوری اطلاعات و توسعه خدمات الکترونیک را بر عهده دارد.

وی به عنوان مدیر نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کل کشور در سال ۱۳۸۹ انتخاب شد. همچنین از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط کارگروه فاوای دولت در دوران مدیریت عیسی زارع پور بعنوان دستگاه برتر در توسعه خدمات الکترونیکی تقدیر شد.

وزیر ارتباطات دولت سیزدهم  در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران از سال ۱۳۹۶ عضو هیئت علمی شده است.

عیسی زارع پور، فعالیت خود را در مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سن ۲۶ سالگی شروع کرد. این مرکز با گذشت زمان در کشور به یکی از قطب های فناوری اطلاعات تبدیل شد و در حوزه فضای مجازی به عنوان نطفه مجموعه های تصمیم گیر در آن زمان محسوب میشد.

وی در سمت مدیر نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۸۹ انتخاب گردید. وی سابقا در طرح شبکه ملی فرهنگ به عنوان مجری فعالیت داشت و جشنواره و نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال را برگزار کرد.

عیسی زارع پور

مشاور چندین وزیر در دولت های نهم و دهم

عیسی زارع پور، به عنوان مشاور چندین وزیر در دولت های نهم و دهم در حوزه تخصصی خود بود که از این وزیران می توان به وزیر ارتباطات، نماینده وزارت ارشاد، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، وزیر بهداشت در حوزه آی تی، عضو کمیسیون ملی یونسکو، مجری طرح شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی با حکم معاون وقت علمی فناوری رییس جمهور ، عضو کمیسیون فناوری دولت در دولت دهم اشاره کرد.

دعوت رئیس وقت قوه قضائیه از زارع پور

وزیر ارتباطات  در اسفند ۱۳۹۸ توسط سید ابراهیم رئیسی ( رئیس وقت قوه قضائیه) بعنوان رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه انتخاب شد.

آنلاین کردن گواهی عدم سوءپیشینه یکی از اقدامات زارع پور به شمار می رفت که قبلا، گرفتن آن تا چندین هفته زمانبر بود. راه اندازی اپلیکیشن عدالت از دیگر اقدامات او بود. تیم زارع پور توانست سامانه های الکترونیکی قوه قضاییه را رشد و توسعه دهد که از دستاوردهای ابراهیم رئیسی در دوران ریاستش در این قوه محسوب می شد.

عیسی زارع پور در سمت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ توسط ابراهیم رئیسی به مجلس معرفی شد و با اخذ ۲۵۶ رأی موافق و ۱۷ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع در تاریخ 3 / 6 / 400  بعنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رای اعتماد گرفت.

عیسی زارع پور

تکمیل تحصیلات و اظهارات عیسی زارع پور

وی پس از این که دولت احمدی نژاد پایان یافت، به استرالیا سفر کرد تا تحصیلات خود را در آن جا ادامه دهد. به همین منظور او در سال ۲۰۱۶ از دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا در رشته مهندسی کامپیوتر- گرایش شبکه های رایانه ای مدرک دکترای خود را گرفت. نسل جدید شبکه های رایانه ای و اینترنت اشیا از حوزه های کاری او محسوب می شد.

عیسی زارع پور با کمک استاد راهنمای خود، طراحی پروتکل های کارآمد برای نانو شبکه های حسگر بی سیم را بعنوان پایان نامه دکترای خود انتخاب کرده بود. وی در نشریات و کنفرانس های بین المللی، ده ها مقاله علمی و پژوهشی را به زبان انگلیسی چاپ کرد و موفق به کسب چندین جایزه علمی و پژوهشی بین المللی شد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟