بیوگرافی علی مطهری

به گزارش رکنا، علی مطهری در ششم بهمن ۱۳۳۶ درخیابان ری  تهران متولد شد. وی در سال ۱۳۵۵  تحصیلات خود را در دبیرستان علوی در رشته ریاضی به پایان رساند. سپس در رشتهٔ مهندسی مکانیک دانشکده فنی دانشگاه تبریرپذیرفته شد. در اردیبهشت ۱۳۵۸ خود را ازدانشگاه تبریر به دانشگاه علم و صنعت تهران منتقل کرد و چندی در این دانشگاه به تحصیل ادامه داد. او همواره به عنوان یک محافظه کاراصلاح طلب  شناخته می‌شود . 

پس از انقلاب فرهنگی و بازگشایی دانشگاه ها رشته تحصیلی خود را در رشته مکانیک و گذراندن 81 واحد درسی، تغییر داد و خود را به دانشکده الهیات دانشگاه تهران یعنی یکی از پایگاه‌های استاد مطهری منتقل نمود و تحصیلات خود را تا اخذ درجه دکترا در رشته فلسفه و کلام اسلامی ادامه داد و از سال 1375 در همین دانشکده به تدریس پرداخت و عضو هیئت علمی گروه فلسفه این دانشکده شد.

علی مطهری پس از مرگ پدر( مرتضی مطهری ) مسؤولیت تدوین و تنظیم آثار چاپ‌نشده و به‌طور کلی نظارت بر نشر آثار وی را به عهده گرفت. مدیریت علمی انتشارات صدرا و عضویت در هیئت مدیره «بنیاد علمی فرهنگی استاد شهید مطهری» از دیگر مسئولیت‌های وی است. 

وی در سال 1359، به نویسندگی در صدای جمهوری اسلامی پرداخت و تا سال 1362 با سازمان صداوسیما همکاری داشت. 

مطهری در سال ۱۳۶۲ با نرگس انصاری (نوه شیخ جواد انصاری) ازدواج کرد و دارای ۴ فرزند بنام‌های مرتضی، رضا، لیلا و زهرا  است . 

نقش علی مطهری مجلس هشتم

علی مطهری از چهره‌های شاخص اصلاح طلبان  بود، که به مجلس هشتم راه یافت. او در تاریخ ۲۱ مهر ۱۳۹۰ در اعتراض به رسیدگی نشدن به طرح سؤال ازعملکرد رئیس‌جمهوروقت از جمله برداشت غیرقانونی پول ازبانک مرکزی از سمت نمایندگی مجلس استعفاء داد، ولی درخواست استعفایش رای نیاورد.

همچنین صلاحیت علی مطهری نخست توسط هیئت‌های اجرایی نهمین دوره انتخابات مجلس، تأیید نشد. اما سپس صلاحیت وی در هیئت‌های نظارت بر انتخابات مجلس نهم، تأیید شد

لیست سی نفرهٔ اتئلاف فراگیر اصلاح طلبان  درانتخابات مجلس دهم

علی مطهری در ۲ دی ۱۳۹۴ با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، نامزدانتخابات مجلس دهم شد، که با در لیست سی نفرهٔ اتئلاف فراگیر اصلاح طلبان  توانست با کسب ۱٬۴۴۷٬۷۱۳ رأی، در رتبهٔ دوم تهران، وارد مجلس شود. 

نایب رئیس دوم مجلس دهم

در ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ و در جریان رای‌گیری انتخابات هیئت رئیسه دایم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، علی مطهری با کسب ۱۳۳ رای نایب رئیس دوم مجلس دهم شد. مطهری در ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ و در انتخابات هیئت رئیسه سال دوم مجلس با کسب ۱۶۳ رای نایب رئیس دوم مجلس دهم ماند.

 مطهری تا پایان سال سوم مجلس در این سمت باقی ماند و در آغاز سال چهارم جای خود را به عبدالرضا مصری  داد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟