بیوگرافی جواد اوجی

به گزارش رکنا اقتصادی، جواد اوجی سابقه کارشناس اداره مهندسی نفت شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب اهواز، کارشناس ارشد اداره ارزیابی مخازن نفت و گاز شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب اهواز، رئیس اداره مهندسی پترو فیزیک شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رئیس اداره مهندسی نفت شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، عضو هیئت مدیره شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، معاون امور فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از سال ۸۳ تاکنون را در کارنامه خود دارد.

وی مدرک در رشته مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت اهواز تحصیل کرده است و اکنون عضو هیئت امنای دانشگاه صنعت نفت است.

جواد اوجی در حدی مورد اعتماد جناح نزدیک به اصولگراست که برخی رسانه‌های تخصصی نفت از جمله نفت نوین نوشته‌اند که او از سمت رستم قاسمی، وزیر نفت دولت محمود احمدی‌نژاد مأمور انتقال شمش‌های طلا به کشورهای همسایه برای تهاتر کالا به کالا و دور زدن تحریم بود.

پیش از این، اوجی توسعه میادین گازی و تقویت ارزآوری از این حوزه را به عنوان مهم‌ترین دغدغه خود مطرح کرده اما گفته شده در زمان مدیریت خود در شرکت ملی هم از راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای مانند خط لوله اسلامی! گفته بود اما در نهایت طرح‌های او اتفاق ویژه‌ای را رقم نزده است به طوری که بر اساس این طرح مسیر جدیدی برای انتقال گاز ایران از سوریه به اروپا تعریف شد که البته نه تنها گاز ایران را به اروپا نرساند که مالک یکی از بزرگترین ذخایر گاز جهان یعنی ایران، همچنان نیازمند واردات گاز در برخی مقاطع است.

وزارت نفت

در تاریخ ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۰، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، طی حکمی جواد اوجی را به عنوان وزیر نفت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟