نحوه خرید دارا دوم در بورس / ارزش دارا یکم چقدر است ؟ + جدول

بورس / دارا دوم / محمود گودرزی درباره دومین صندوق قابل معامله دولتی افزود: سهام پالایشی یکم با نماد پالایش از فردا ۵ شهریور تا ۱۹ شهریور ماه پذیره‌نویسی می‌شود و افراد می‌توانند با داشتن کد ملی، اقدام به خرید هر واحد این صندوق کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر درگاه‌های بانکی، ۱۵ شعب منتخب بانکی هم پذیره‌نویسی این صندوق را انجام می‌دهند.

گودرزی با بیان اینکه افراد دارای کد بورسی می‌توانند از طریق کارگزاری اقدام به خرید سهام کنند، گفت: برای این افراد، قرار است بعد از ساعات معاملات، ۳ ساعت پذیره‌نویسی انجام شود.

وی درباره تغییر نام دومین صندوق قابل معامله دولتی افزود: براساس اینکه متولی تاسیس این صندوق کدام سازمان است نام صندوق مشخص می‌شود، بر این اساس در صندوق دارا یکم به دلیل اینکه متولی وزارت دارایی بود؛ نام صندوق «دارا یکم» و در این صندوق، چون متولی شرکت پالایش و پخش است به اسم «پالایشی یکم» با نماد «پالایش» نام‌گذاری شد.

مدیر بازار بورس تهران گفت: در این صندوق ۱۵ درصد از سهام ۴ پالایش بندر عباس، تهران، اصفهان و تبریز است و با ۲۰ درصد تخفیف انجام می‌شود.

ارزش روز دارا یکم چقدر است؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام روز سه‌شنبه ۴ شهریور ۹۹، ارزش ۲۰۰ واحد صندوق ETF دارا یکم با رشدی ۹ درصدی به ۳ میلیون ۷۸۷ هزار تومان رسید. این در حالی بود این نماد امروز را در قیمت ۱۹ هزار و ۱۰۹ تومانی و با صف خریدی چند میلیونی به پایان رساند.

افزایش ۹ درصدی دارا یکم در حالی به ثبت رسید که شاخص کل بورس با ۲.۶ درصدی مواجه شده بود. در معاملات امروز بیش از ۴ میلیون و ۶۹۲ هزار سهم دادوستد شد که کمتر از میانگین ماهیانه این نماد بوده است.

در پایان روز همچنین خالص ارزش دارایی هر واحد از این صندوق ۲۵ هزار و ۸۶۵ تومان به ثبت رسید که ۳۶ درصد بالاتر از قیمت پایانی آن بوده است.

اولین ETF دولتی در حالی امروز با صف خرید به معاملات خود پایان داد که از فردا پذیره‌نویسی دومین صندوق قابل معامله در بورس دولت با نماد «پالایشی یکم» آغاز خواهد شد و سقف سرمایه‌گذاری هر فرد در آن ۵ میلیون تومان خواهد بود.

دارایکم+جدول۳۸۹

 

 
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟