کارگزار کیست و کارگزاری بورس چیست؟

به گزارش رکنا، در این روزها که بازار بورس داغ است سوالات متداولی به این شرح برای سهامداران مطرح می شود که در ادامه می خوانید:

کارگزاری بورس چیست و کارگزار (Broker) در بورس کیست؟

سرمایه‌­گذاری در بورس و خرید و فروش سهام با پول انجام می‌شود اما نه به این صورت که هر سرمایه گذار بتواند سهام را مستقیما خودش بخرد و از حساب بانکی شخصی‌اش پرداخت کند. بلکه واسطه‌ای به اسم کارگزاری وجود دارد که می­تواند این بستر امن را برای مبادلات فراهم آورد.

چطور در کارگزاری ثبت نام کنیم؟

گام اول : دریافت کد سجام، گام دوم: احراز هویت سجام، گام سوم: مراجعه حضوری یا تکمیل غیرحضوری ثبت نام، گام چهارم: افتتاح حساب سرمایه گذاری

کارگزاری های بورس چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

کارگزاری ها موظف هستند تا اطلاعات دقیق در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند تا امکان سرمایه‌گذاری برای افراد حقیقی و حقوقی به وجود بیاید. یعنی افراد و یا نهادها بتوانند با استفاده از خدمات کارگزاری ها، (که همان ارائه اطلاعات لحظه به لحظه و تغییرات بازار بورس است) سهام شرکت های مختلف را خرید و فروش کنند.

ویژگی های یک کارگزاری خوب چیست؟

در دسترس بودن؛ معتبر و قابل اعتماد بودن؛ داشتن سامانه های آنلاین و آفلاین، داشتن خدمات اختصاصی و متمایز، وصول و واریز آسان وجه، تسهیل شرکت در عرضه اولیه

مراحل تغییر کارگزاری کدامند؟

پس از ثبت نام حضوری یا غیرحضوری در کارگزاری جدید، باید پول و سهام خود را نیز به کارگزاری جدید منتقل کنید. برای انتقال پول، باید وجه خود را از کارگزاری فعلی دریافت و به کارگزاری جدید انتقال دهیم. برای انتقال سهم بهترین راه تغییر کارگزار ناظر است.

تغییر کارگزاری ناظر چگونه انجام می‌شود؟

در اولین قدم باید از طریق درگاه یکپارچه ذینفعان یا مراجعه به دفاتر پیشخوان برگه گواهی سهام خود را تهیه کنید. سپس می‌توانید برای ثبت درخواست تغییر کارگزار به صورت حضوری به شعبه کارگزار جدید مراجعه کنید یا به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه معاملاتی درخواست تغییر کارگزار ناظر را ثبت کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟