جزئیات بخشودگی جریمه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت ها

به گزارش رکنا، طبق دستور بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه موظف شده‌اند از اول تیر تا 31 شهریور سال 99 به مدت سه ماه برای اجرای بخشودگی 100 درصدی جرائم (موضوع بند (ب) ماده 24 قانون بیمه اجباری شخص ثالث) موتورسیکلت و ماشین‌آلات کشاورزی فاقد بیمه‌نامه اقدام کنند. البته این بخشودگی برای بیمه‌نامه‌های یک ساله اعمال می‌شود.

با توجه به اجباری بودن بیمه شخص ثالث برای تمامی موتورسیکلت‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی، اگر صاحبان موتورسیکلت و ماشین‌آلات کشاورزی تا به حال برای خرید بیمه شخص ثالث اقدام نکرده باشند یا تمدید بیمه‌نامه آنها به موقع انجام نشده باشد، در زمان خرید بیمه موظف به پرداخت جریمه دیرکرد هستند.

اما در حال حاضر طرح ملی بخشودگی جرائم دیر کرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها فرصت مناسبی را برای موتورسواران ایجاد کرده است تا این افراد بتوانند با پرداخت حق بیمه مناسب و بدون احتساب جریمه دیرکرد، از حمایت‌های بیمه‌ای برخوردار شوند.

متاسفانه در حال حاضر حدود 10 میلیون موتورسیکلت در کشور تردد دارند که فقط 5 درصد آنها بیمه‌نامه دارند و 95 درصد آنها بدون بیمه‌نامه شخص ثالث موتورسیکلت تردد می‌کنند.

حق‌بیمه بیمه‌نامه شخص ثالث ‌موتورسیکلت

حق‌بیمه بیمه‌نامه شخص ثالث ‌موتورسیکلت سال 99، بدون درنظر گرفتن جریمه دیرکرد و تخفیف عدم خسارت، حدودا مبلغی بین 550 هزار تومان تا 650 هزار تومان برای موتورسیکلت‌های مختلف است.

جریمه دیرکرد روزانه برای موتورسیکلت‌ها به شرح زیر محاسبه می‌شود:

انواع موتورها مبلغ روزانه جریمه دیرکرد (تومان)

موتورسیکلت گازی 960

موتورسیکلت دنده‌ای یک سیلندر 1170

موتورسیکلت دنده‌ای دو سیلندر 1290

موتورسیکلت سه‌چرخ 1380

جریمه دیرکرد موتورسیکلت حداکثر برای مدت 365 روز اعمال می‌شود.

مثلا حق بیمه یک موتورسیکلت تک سیلندر (بدون تخفیف و جریمه) در سال 99، 570 هزار تومان است اما حق بیمه همین موتور با احتساب یک سال جریمه دیرکرد، حدودا 1 میلیون تومان خواهد شد.

پس طرح بخشودگی جرائم بیمه موتورسیکلت، بهترین فرصت برای خرید بیمه موتورسیکلت با حداقل قیمت است.

چرا بیمه شخص ثالث موتورسیکلت بخریم؟

به موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه خدماتی ارائه نخواهد شد و ارائه خدمات به این موتورسیکلت‌ها جرم محسوب‌ می‌شود.

در سراسر کشور موتورسیکلت‌هایی که فاقد بیمه‌نامه باشد توقیف خواهند شد و نقل و انتقال آنها نیز ممکن نخواهد بود.

بیمه شخص ثالث برای همه خصوصا ‌موتورسیکلت‌ها اجباری است.

از آنجایی که موتور سوار‌ها از امنیت کمتری نسبت به رانندگان خودرو هنگام تصادفات برخوردار هستند،‌ باید از طرح اجباری شدن بیمه شخص ثالث استقبال بیشتری کنند.

موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث چنانچه متوقف شوند، ترخیص نخواهد شد.

نداشتن بیمه‌نامه برای ‌موتورسیکلت مانند نداشتن گواهینامه برای ‌موتورسیکلت سوار است و چنانچه تصادف کند اعمال قانون‌ می‌شود و ‌موتورسیکلت تا تعیین تکلیف بیمه ترخیص نخواهد شد.

در بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، به جز خسارت جانی و مالی اشخاص ثالث، خسارت جانی راننده مقصر حادثه هم پرداخت می‌شود.

خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث موتورسیکلت بدون جریمه دیرکرد

ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای خرید بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، خرید اینترنتی آن است. شما می‌توانید پس از انتخاب نوع موتورسیکلت، سال ساخت و اطلاعات بیمه‌نامه قبلی، قیمت بیمه موتورسیکلت خود را در سایت ازکی مشاهده، مقایسه و خریداری کنید.

نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت در سایت ازکی، تا پایان شهریور ماه 1399، بدون احتساب جریمه دیرکرد، از تمامی شرکت‌های معتبر بیمه قابل خریداری است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهم ترین اخبار اقتصادی 24 ساعت گذشته را اینجا بخوانید

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟