قیمت سهام بوئینگ و ایرباس افزایش یافت

به گزارش رکنا، به نقل از شبکه خبری سی ان بی‌سی، شرکت هواپیماسازی ایرباس برای دومین بار در چهار ماه گذشته رقم صفر را برای سفارش‌های ماهانه خود ثبت کرده است.

این شرکت اروپایی در ماه گذشته میلادی (مه) هیچ سفارش جدیدی را برای تولید هواپیما ثبت نکرد چرا که شرکت‌های هواپیمایی به منظور صرفه جویی در هزینه‌های خود، نسبت به لغو یا تعویق سفارش ساخت هواپیماهای جدید اقدام کردند.

شرکت هواپیماسازی بوئینگ نیز قرار است در روزهای آتی گزارش سفارش‌های جدید خود را اعلام کند. برخی از تحلیلگران پیش بینی کرده‌اند که این شرکت برای پنجمین ماه متوالی‌عدم افزایش سفارش‌های خود را ثبت خواهد کرد.

ریچارد ابولافیا، تحلیلگر هواپیمایی گروه تیل می‌گوید: من از این اعداد و ارقام تعجب نمی‌کنم. فکر می‌کنم نسبت سفارش‌های دریافت شده به سفارشات انجام شده سازندگان هواپیما تا دو سال دیگر منفی بماند.

بر اساس این گزارش، چشم‌انداز فعالیت اقتصادی هر دو سازنده هواپیما تغییر نکرده است، اما به نظر نمی‌رسد سرمایه گذاران به این موضوع اهمیت دهند.

سهام بوئینگ و ایرباس در ماه گذشته بیش از 40 درصد افزایش داشت. چه چیزی باعث ایجاد خوش بینی در میان سرمایه گذاران می‌شود؟

ابولافیا گفت: یک عامل اصلی این خوش بینی امید به بهبودی وی شکل V در سفرهای هوایی تجاری است.

روز پنجشنبه اداره امنیت حمل و نقل آمریکا دمای بدن حدود 392 هزار نفر را در گیت‌های فرودگاه این کشور چک کرد که بیشترین تعداد از 22 مارس است اما مجموع روزانه مسافر در فرودگاه‌های ایالات متحده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 85 درصد کاهش یافته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟