شاخص بورس سه شنبه ۲۶ فروردین

به گزاش رکنا، در آغاز معاملات بورس روز سه‌شنبه، شاخص کل بورس تهران با افتی ۱۷۰۰ واحدی به کانال ۶۲۲ هزارتایی سقوط کرد تا به سه روز روند صعودی خود پایان دهد. این در حالی است که به دلیل اخلال در هسته معاملاتی، به روزرسانی شاخص و اطلاعات بازار بسیار کند صورت می‌گیرد و تغییرات کمی در تعداد معاملات را شاهد هستیم. موضوعی که بیانگر مشکل معامله‌گران برای ثبت سفارش است. در حالی در ۳۵ دقیقه ابتدایی بازار تعداد معاملات ۹۳ هزار دفعه درج شده است که در روزهای گذشته این رقم در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازار بالای ۲۰۰ هزار معامله بود در همین مدت حجم سهام معامله شده نیز تنها ۳۶۴ میلیون سهم بوده که نسبت به روزهای گذشته افتی فاحش را نشان می‌دهد.

در حالی که خبر عرضه اولیه فردای شستا، موجب افزایش فشار عرضه به منظور تامین نقدینگی لازم در بسیاری از نمادها شده، سه نماد فولاد، شپنا و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته‌اند. این در حالی است که نماد فملی در محدوده مثبت مواجه می‌شود. در نخستین ساعات بامداد امروز بود که جزئیات عرضه اولیه شستا در وبسایت سازمان بورس درج شد، هر چند زمان انتشار اطلاعیه در روز دوشنبه به ثبت رسید تا از نظر قانونی نیز مشکلی در عرضه اولیه شستا در روز چهارشنبه وجود نداشته باشد.

همچنین پس از ابطال بازگشایی نماد فارس در روز گذشته، حراج پیوسته این غول بورسی برای بازگشایی، مجددا از سر گرفته شده است. این در حالی است که در اکثر گروه‌های صنعت، نمادهای معاملاتی در محدوده منفی دادوستد می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟