بورس روز سه شنبه را چگونه آغاز کرد؟

به گزارش رکنا، در دقایق ابتدایی بازار سهام روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند، شاخص کل با ادامه روند نزولی روز گذشته خود با افتی ۸ هزار واحدی به کانال ۵۲۵ هزار واحدی سقوط کرد.

در جریان معاملات اول وقت امروز سه نماد فولاد، فملی و کگل به ترتیتب با ۹۸۷، ۶۸۵ و ۶۴۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند. این در حالی است که بر اساس اطلاعیه ناظر بازار، نمادهای فارس، فاراک و تاپیکو نیز بدون محدودیت نوسان و پس از افشای اطلاعات با اهمیت الف آماده بازگشایی هستند. نمادهایی که در صورت بازگشایی در محدوده منفی می‌توانند تاثیر شدیدی بر شاخص کل بگذارند.

در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازار، بیش از ۲۸۰ هزار معامله در بورس و فرابورس انجام شده که در این معاملات بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم با ارزشی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال داد و ستد شده است. در میان گروه‌های مختلف نیز گروه‌های خودروسازی و بانکی بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند و جو حاکم بر این گروه‌ها به نسبت صنایع دیگر بهتر بوده است. در گروه خودرویی، خساپا بیش از ۴۳ میلیون حجم خورده و در محدوده مثبت ۴ معامله می‌شود. در گروه بانکی نیز بانک دی با حجمی بالغ بر ۳۱ میلیون صف خرید تشکیل داده است.

به نظر می‎رسد هر چه زمان بیشتری از شروع بازار می‌گذرد از فشار عرضه کاهش یافته و سهام به‌تدریج در محدوده مثبت معامله شوند. به طوری که در ۳۵ دقیقه ابتدایی بازار تعداد نمادهایی که در محدوده مثبت معامله می‌شوند به بیش از ۱۰۰ نماد رسیده است. این در حالی است که در شروع بازار تعداد نمادهای مثبت کمتر از ۷۰ نماد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟