اگر در سفر کرونا بگیریم بیمه هزینه‌ درمان را می‌دهد؟

به گزارش رکنا، در یکی از جدیدترین گزارش‌هایی که گاردین در مورد سفر به مناطق پرخطر و کشورهای درگیر ویروس کرونا نوشته است، به یکی از موضوعات مهم و حائز اهمیت پرداخته شده و آن نیز نحوه پوشش بیمه مسافرتی به هنگام هشدار دولتهای مختلف درباره سفر نکردن به برخی کشورهای پرخطر است.

طبق اطلاعات مندرج در این گزارش، انجمن بیمه‌گزاران بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای به تمامی افرادی که قصد سفر به مناطق پرخطر و کشورهای درگیر با ویروس خطرناک و کشنده کرونا را دارند، هشدار داده است تا از هرگونه تردد و سفر غیرضروری به این نقاط جدا خودداری کنند چراکه در زمانی که دولت به شهروندان خود مبنی بر عدم سفر به مناطق مذکور هشدار می‌دهد، بیمه مسافرتی لغو خواهد شد و درصورتی که کسی بدون توجه به هشدارهای دولت به شهر و کشورهای درگیر سفر کند و به این ویروس مبتلا شود، دیگر مشمول پوشش بیمه مسافرتی نخواهد شد.

این گزارش همچنین از تمامی افرادی که در مورد احتمال ابتلا به ویروس کرونا در سفر به مناطق شرق آسیا در تابستان سوال پرسیده بودند، درخواست کرده و نوشته است: از آنجایی که هنوز واکسن و درمان قطعی این ویروس خطرناک و کشنده کشف و ساخته نشده است، بنابراین نمیتوان گفت که زمان از بین رفتن و ریشه‌کن شدن آن کی خواهد بود. پس بهتر است مسافرانی که قصد سفر به مناطق شرق آسیا به‌خصوص کشورهای درگیر کرونا داشتند تمامی سفرهای غیرضروری خود را تا حداقل شش ماه آینده ( اواخر تابستان سال ۲۰۲۰ ) به تعویق بیاندازند.

تمامی ایرلاینها و هتلها نیز بدین منظور قابلیت لغو رزرواسیون را برای مسافران ارائه داده‌اند تا آنها بدون هیچ نگرانی و پرداخت جریمه و مبلغی اضافی، از هرگونه تردد و سفر غیرضروری به این مناطق خودداری کنند.

طبق این گزارش، از مناطق پرخطر و کشورهای درگیر ویروس کرونا می‌توان به چین، کره جنوبی، تایلند، سنگاپور، مالزی، اندونزی، بالی، تایوان، هنگ کنگ، ژاپن، ایران و ایتالیا اشاره کرد.

ویروس کرونا که در ابتدا از چین و کشورهای شرق آسیا آغاز شد، تاکنون جان بالغ بر ۳۰۰۰ نفر را در کشورهای مختلف جهان گرفته و حدود ۹۰ هزار نفر نیز به آن مبتلا شده‌اند.

منبع: ایسنابرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟