تاثیر انتخابات 2024 امریکا روی قیمت ارزهای دیجیتال

 

این وضعیت باعث می‌شود تا هر رویدادی در این کشور تأثیر قابل توجهی بر روی اقتصاد جهان داشته باشد. انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا می‌تواند به عنوان یک اتفاق دو حالته در نظر گرفته شود. اگر فرد برنده از بازار ارزهای دیجیتال حمایت کند یا حداقل تلاشی برای تصویب قوانین محدود کننده و سخت‌گیرانه در این حوزه نداشته باشد، قیمت بیت‌کوین احتمالاً افزایش خواهد یافت و خرید ارز دیجیتال توسط عموم مردم به افزایش خواهد پیوست.

اگر سیاست‌های فرد برنده در جهتی متضاد با این باشد و تلاش برای تصویب قوانین محدود کننده، از جمله افزایش مالیات بر فعالان این حوزه یا حتی غیرقانونی کردن فعالیت‌ها در این بازار باشد، قیمت ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت‌کوین به احتمال زیاد کاهش خواهد یافت.

تاثیر نامزد شدن دونالد ترامپ در قیمت ارز دیجیتال

دونالد ترامپ، به طور رسمی اعلام کرده است که برای انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده به عنوان نامزد حضور خواهد یافت. گزارش‌ها نشان می‌دهند که تأثیر پیروزی این فرد در این انتخابات بر قیمت ارز دیجیتال هنوز مشخص نیست. او در سال ۲۰۱۹ بیان کرده بود که به بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال علاقه‌مند نیست.

تاثیر نامزد شدن دونالد ترامپ بر قیمت ارز دیجیتال

با این حال، از زمان پایان دوره ریاست ‌جمهوری ترامپ، تنظیم‌کننده‌های مالی ارشد که توسط او منصوب شده بودند، در شرکت‌های فعال در حوزه دارایی‌های دیجیتال نقش ایفا کرده‌اند. این افراد شامل برایان بروکس، سرپرست سابق کنترل ارز و کتی کرینینگر، مدیر سابق دفتر حمایت مالی از مصرف‌کننده، می‌شوند. همچنین، لازم به توجه است که در طول چهار سال حکومت ترامپ، بازار بیت‌کوین به شکل قابل‌ملاحظه‌ای رشد کرد و قیمت این ارز دیجیتال با رشدی حدود ۲۶۰۰ درصدی از حدود ۱۱۰۰ دلار به نزدیکی ۳۰ هزار دلار رسید.

در این بین، قیمت "TrumpCoin"، یک نوع میم‌کوین که از نام ترامپ استفاده می‌کند، در هفته‌های اخیر با افزایش اخبار مرتبط با شرکت او در انتخابات ۲۰۲۴، به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته است.

سیاست جو بایدن در خصوص خرید و فروش رمز ارز چگونه است؟

در حال حاضر، جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، نه حمایت خاصی از کریپتوکارنسی‌ها نشان داده و نه تا به حال تلاش‌های قابل‌توجهی برای محدود کردن آن‌ها داشته است. در نتیجه، انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا احتمالاً تأثیر عادی بر روند قیمت ارز دیجیتال بیت‌ کوین داشته باشد و بیت‌ کوین به مسیر پیشین خود ادامه خواهد داد.

 این نکته مهم است که هیجانات و اخبار قبل و بعد از انتخابات را در نظر داشته باشیم، زیرا این هیجانات ممکن است تأثیر خود را در بازار نمایان کنند. در ماه‌های اخیر، دونالد ترامپ تلاش خود را برای شرکت مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آغاز کرده است. در دوران ریاست‌جمهوری، نگرش او نسبت به خرید ارز دیجیتال و این بازار مالی مثبت نبود، اما اینکه او دخالت مستقیمی در این بازار نداشت، منجر به رشد مناسب بازار ارزهای دیجیتال در آن زمان شد. در این دوره، افزایش قیمت کوین‌ها و توکن‌ها به شکل متناسب و قابل‌توجهی بود.

این وضعیت باعث شده تا احتمال تأثیر مثبت انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا بر قیمت بیت‌ کوین در صورت پیروزی ترامپ پیش‌بینی شود. البته هنوز نمی‌توان به‌طور قطعی پیش‌بینی کرد که در صورت پیروزی او، سیاست قبلی خود در قبال کریپتوکارنسی را ادامه خواهد داد یا خیر.

اگر او سیاست‌های متفاوتی را در پیش بگیرد و حمایتی از کریپتوکارنسی نشان دهد، احتمالاً بازار ارزهای دیجیتال به رشد مناسبی خواهد پیوست. البته نقطه نظر متفاوتی نیز وجود دارد و اگر او تصمیم به تصویب قوانین سخت‌گیرانه و محدود‌کننده در این زمینه بگیرد، ممکن است با کاهش در قیمت ارزهای دیجیتال مواجه شویم.

آیا خرید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این شرایط تصمیم درستی است؟

ترس، عدم اطمینان و شک، همواره به عنوان دشمنان اصلی سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند. خصوصا با وجود این اخبار نیز کاملا طبیعی هستند. رویدادهای سیاسی، بحران‌های جهانی و اتفاقات غیرمنتظره به طور معمول تأثیر قابل توجهی بر بازارهای مالی و خرید ارز دیجیتال دارند. برای مثال، پاندمی کرونا، باعث نابودی اقتصاد جهانی شد و تأثیر آن بر رشد قیمت طلا و ارزهای دیجیتال واضح بود. در چنین موقعیتی، یادآوری یک اصل کلی ولی کاربردی بسیار ضروری است. یک تریدر باهوش و باتجربه، دارایی در خطر نوسان را بدون استاپ لاس رها نخواهد کرد.

خرید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

مجله کوین گراف هیچ توصیه‌ای درباره فروش ارز دیجیتال ارائه نکرده و نمی‌کند، زیرا هیچکس نمی‌تواند به‌درستی وضعیت آینده را پیش‌بینی کند. اما توصیه می‌کنیم برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال حد ضرر مناسبی را برای دارایی‌های خود تعیین کنید، تا در صورت شروع یک روند نزولی هیجانی سرمایه‌تان نابود نشود.

در پایان توجه داشته باشید که تأثیر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا بر قیمت ارز دیجیتال می‌تواند مثبت یا منفی باشد. در صورتی که سیاست پیروز انتخابات از حمایت از بازار کریپتوکارنسی نشأت گرفته باشد، قیمت بیت ‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال ممکن است افزایش یابد.

همچنین، اگر پیروز انتخابات قصد محدود کردن استفاده از ارزهای دیجیتال و فعالیت در این بازار را داشته باشد، احتمالاً شاهد کاهش قیمت ارز دیجیتال خواهیم بود. برای مدیریت مناسب سرمایه در روزهای هیجانی بازار و زمان انتخابات، به نکات مدیریت سرمایه و استراتژی‌های مناسب بیشتر توجه کنید.

 

کدخبر: 922924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟