قیمت ارز دیجیتال تتر تحت تاثیر چه عواملی است؟

 

نرخ تتر معمولا متاثر از قیمت یک دلار آمریکا است. همان‌طور که از نام این نوع ارزها مشخص است، استیبل کوین‌ها دارای ثبات بیشتری نسبت به بقیه ارزها مانند بیتکوین و اتریوم هستند.

 در شرایطی که بازار روند مشخصی ندارد و بالا و پایین‌های زیادی را تجربه می‌کند، استقبال از استیبل کوین‌ها افزایش می‌یابد و معامله‌گران در این نوع ارزهای امن (مانند تتر) سرمایه‌گذاری می‌کنند. زمانی که بازار دارای ثبات نسبی باشد و ارزهای دیجیتال در ابتدای راه صعود باشند، سرمایه از تتر خارج و به سایر رمز ارزها وارد خواهد شد.

عوامل موثر بر قیمت تتر

قیمت تتر در بازار ارز دیجیتال متاثر از عوامل مختلفی است که از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت این رمز ارز می توان به قیمت دلار، عرضه و تقاضای تتر، نوسان قیمت سایر رمز ارزها، تصمیم دولت ها،احساسات معامله گران، اشاره کرد.

قیمت دلار

به‌طور کلی نرخ هر تتر تقریبا معادل یک دلار آمریکا است. پس نرخ برابری هر تتر، در مقابل ارز کشورهای مختلف، متفاوت است. در واقع پشتوانه تتر دلار آمریکا است. کارشناسان اعتقاد دارند یکی از دلایل امن بودن تتر برای سرمایه‌گذاری، همین موضوع است. بایستی توجه داشت که تتر وجود فیزیکی ندارد و هر سرنوشتی را برای آن می‌توان تصور کرد و هیچ‌گاه به اندازه دلار کاغذی و سرمایه فیزیکی، امن نخواهد بود.

قیمت ارز دیجیتال تتر

 در بازارهای مالی آنقدر اتفاقات عجیب ممکن است رخ دهد که استیبل کوینی مانند تتر نیز ممکن است در شرایط خاص، دچار نوسانات عجیبی شود. این حالت، حالت خاصی است و رایج نیست که قیمت تتر حرکات قیمتی شدیدی را تجربه کند. معامله‌گران برای سرمایه‌گذاری در هر ارزی بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنند و بی‌محابا سرمایه زیادی را درگیر یک ارز خاص نکنند. بدبینی در بازارهای مالی باعث دقت و بررسی بیشتر شما برای معامله می‌شود. شاید این‌چنین اتفاقی برای تتر هیچگاه نیفتد اما تریدر بایستی تمام احتمالات ممکن را در نظر بگیرد.

با توجه به این توضیحات، اکنون به‌خوبی متوجه شده‌اید که سرمایه‌گذاری در ارزهایی با امنیت کمتر، چه مقدار می‌تواند ریسک داشته باشد.

عرضه و تقاضا

مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت تتر، عرضه و تقاضا است. درست است که تتر دنباله‌رو قیمت دلار است اما در نهایت این خریداران و فروشندگان هستند که تصمیم می‌گیرند قیمت ارز دیجیتال تتر، برای معامله مناسب است یا خیر.

گاهی پیش می‌آید که بین قیمت دلار و قیمت تتر اختلاف وجود دارد. دلیل این گپ قیمتی (شکاف قیمت را اصطلاحا «گپ» می‌گویند.) قانون عرضه و تقاضا است. معمولا قیمت تتر از دلار کمی بالاتر است اما به دلیل قدرت قانون عرضه و تقاضا، این امکان وجود دارد که عکس این حالت نیز اتفاق بیفتد.

نوسان قیمت سایر رمز ارزها

در شرایطی که رمز ارزها پر‌نوسان باشند، وضعیت استیبل کوین‌ها بهتر می‌شود. معامله‌گران در این شرایط به ارزهای ثابتی همچون تتر روی می‌آورند. عکس شرایطی که گفته شد نیز صادق است؛ زمانی‌که ارزهای دیجیتال در کف قیمتی باشند و تریدرها به این نتیجه برسند که قیمت‌ها مناسب هستند، پول یا تتر را از کیف‌ پول ارز دیجیتال خود (wallet) خارج کرده و خرید می‌کنند.

تصمیمات دولت‌ها

حکومت‌ها با تصمیماتی که در مورد ارزهای دیجیتال از جمله تتر می‌گیرند، روی قیمت رمز ارزها اثر می‌گذارند. قانونی اعلام کردن یا ممنوعیت معاملات این ارزها، تاثیر زیادی روی قیمت آن‌ها دارد. ممکن است این اثر کوتاه‌مدت باشد و در روند بلند مدت تاثیر زیادی نداشته باشد اما معامله‌گر باید این تصمیمات را بررسی و دنبال کند تا معاملات بهتری انجام دهد.

خرید ارز دیجیتال تتر

احساسات معامله ‌گران

در بازارهای مالی همیشه نمی‌توان دنبال علت دقیق حرکات قیمت گشت. گاهی پیش می‌آید گروهی از تریدرها به خرید تتر روی می‌آورند؛ تنها به این دلیل که نمودار صعودی است.

 احساساتی که در تریدر شکل می‌گیرد مانند حس از دست دادن سود، جاماندگی از بازار و سایر احساسات، ممکن است باعث تصیمیم به خرید شود. زمانی این موضوع پررنگ می‌شود که تریدرهای زیادی بر اساس همین احساسات معامله انجام دهند. در این شرایط میزان عرضه و تقاضا تغییر کرده و منجر به تغییر قیمت ارز تتر خواهد شد.

نتیجه‌گیری

تحلیل‌گر برای تحلیل قیمت تتر می‌تواند از روش‌های تحلیلی مختلفی استفاده کند. برای داشتن یک معامله خوب، بایستی تحلیل دقیق و کاملی داشت، یعنی عوامل بنیادی، نمودار قیمت ارز تتر و اخبار مربوط به تتر را بررسی کرد.

زمانی‌که نمودار ارز دیجیتال تتر، حمایت محکمی را نشان بدهد و همزمان اخبار به نفع قیمت تتر باشد، زمان مناسبی برای خرید تتر است. همچنین، در چنین تحلیلی باید به  سایر ارزهای دیجیتال که بر نرخ لحظه ای تتر تاثیر می‌گذارند (مانند بیت کوین) یا از آن تاثیر می‌پذیرند را نیز مد نظر قرار داد.

کدخبر: 906238 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟