پیش بینی وضعیت بورس فردا دوشنبه 20 بهمن

به گزارش رکنا، در جریان داد و ستدهای امروز بازار بورس بیش از 6 میلیارد و 209 میلیون سهم و حق‌ تقدم به‌ ارزشی بالغ بر 6 هزار و 904 میلیارد تومان در بیش از 808 هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 35 هزار و 151 واحدی در ارتفاع یک‌ میلیون و 170 هزار و 497 واحد قرار گرفت.

در خصوص پیش بینی وضعیت بورس فردا گفتگوی رکنا با 2 کارشناس بازار سرمایه مصطفی صفاری و همایون درابی را بخوانید:

مصطفی صفاری ، تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص بورس فردا گفت: پیش بینی بورس فردا سخت است. مهم این است که شاخص سازها شاخص بورس را مثبت کرده اند. اما در کل بازار را مثبت می بینم. اما این که کل بازار مثبت می شود یا شاخص های متفاوت مثبت می شود، باید صبر کرد و دید.

وی در ادامه گفت: اگر 3 هزار میلیاردی که از صندوق گرفته شده به کمک بازار بیاید،  فعلا بازار بورس مثبت است.

بورس فردا مثبت است

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه درباره پیش بینی بورس فردا گفت: بازار امروز بازار مثبتی بود. به احتمال قوی فردا هم شاهد بازار مثبتی خواهیم بود. تاثیرات تصمیمات اخیر که در روزهای جمعه و شنبه اتخاذ شده است، همچنان می تواند بازار را مثبت نگه دارد.

وی درخصوص وضعیت دارایکم و پالایش یکم افزود: وقتی بازار مثبت می شود و افزایش می یابد، صندوق هایی که دارای دارایی هستند هم افرایش پیدا می کند.

تاثیر تصمیمات رئیس جدید بورس برای بازار مثبت است

دارابی در ادامه درخصوص کوتاه مدت بودن یا بلند مدت بودن تصمیمات اخیر دهقان دهنوی ، رییس جدید سازمان بورس گفت: تاثیرات بلند مدت به تصمیم گیری هایی در سطح کلان هم بستگی دارد. وضعیت اقتصادی، نرخ سود بانکی ، وضعیت لایحه بودجه و همچنین شرایطی که ما با نرخ ارز داریم، مشکلاتی وجود دارد که باید این مشکلات هم برطرف شود تا بتوانیم بازار مثبتی به همراه داشته باشیم. اما به نظر می رسد تصمیمات اخیر برای هیجان معامله گران، تصمیمات مثبتی خواهد بود.

وی در آخر افزود: ما امیدوار هستیم با مدیریت جدید مسائل برطرف شود. رئیس جدید بورس اهل تعامل، گفتگو و رایزنی هستند و براساس متغیرهای واقعی بازار تصمیم گیری می کنند. همچنین شجاعت گرفتن تصمیمات فوری را هم دارند. انتخاب ایشان برای کل بورس خبر خوبی بود. نحوه برخورد ایشان با مسائل بازار که روز جمعه جلسه تشکیل دادند و بلافاصله شورای بورس تشکیل دادند و به یک سری تصمیمات رسیدند، نشان داد که با یک رویکرد عملگرا وارد بازار شدند. که این رویکرد می تواند کمک بزرگی برای بازار بورس به همراه داشته باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 659329 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟