واعظی متهم به مداخله در بورس است / مجلس کوتاه نمی‌آید

به گزارش رکنا، سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نسبت به اظهارات اخیر واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص لزوم عدم دخالت مجلس در بورس از اظهارات اخیر وی انتقاد و اعلام کرد: «واعظی رئیس دفتر ‫روحانی از متهمان مداخله در بورس است، اما با ‫فرار به جلو از مجلس می‌خواهد در کار ‫بورس دخالت نکند! وی شبیه روحانی، با تحریف نظارت به دخالت، لابد در صدد است تتمه سرمایه بورسی مردم را به نفع نورچشمی‌ها مصادره کرده و کسی هم حرفی نزند! خیر جناب واعظی، مجلس کوتاه نمی آید!»

مسئولان بورس دنبال بهانه هستند

شایان ذکر است محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور روز چهارشنبه گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا نوسانات اخیر بازار بورس به دلیل اختلاف نظر وزرای اقتصادی دولت است، گفت: در همه جای دنیا بورس یک روند ثابت صعودی یا نزولی ندارد. بورس در یک مقطع به دلایل اقتصادی و سیاسی و بین‌المللی که روی قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد، روند کاهشی یا افزایشی دارد. البته همیشه هم مسئولان بورس دنبال بهانه‌ای هستند که بگویند به این دلیل نوسانات رخ داده است و عیبی هم ندارد.

وی تأکید کرد: معلوم است که وزیر صمت ما بر اساس ماموریت خود یک هدف دارد و وزیر اقتصاد ما هم ماموریت دیگری. ستاد اقتصادی و جلسه هیئت دولت برای همین درست شده است که وقتی اختلاف سلیقه‌هایی است بیایند و حلش کنند. بنابراین هیچ موضوع نگران‌کننده‌ای وجود ندارد و اعتقاد ما به عنوان دولت این است که دخالت‌ها در این بازار کم شود و مسئولیت را به خود بورس و مسئولان آن بسپاریم.

در بورس دخالت نکنید

رییس دفتر رییس‌جمهور افزود: از مجلس و کمیسیون‌هایش می‌خواهیم که آنقدر دخالت در بورس نکنند، می‌آیند یک جلسه درباره بورس می‌گذارند و یک مصاحبه می‌کنند و به محض اینکه بورس مثبت می‌شود می‌گویند دولت نتوانست و ما آمدیم مشکل بورس را حل کردیم. اما بورس که منفی می‌شود، می‌گویند ما از اول تذکر داده بودیم.

واعظی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما اصلاً در بازار بورس دخالت نکنید! مجلس ماموریت خود را دارد و کارش قانونگذاری و نظارت است، اگر بخواهد در مسائل ریز اجرایی وارد شود یا سفر استانی بروند و به جای دولت تصمیم بگیرند و در داخل مجلس هم اگر کسانی می‌خواهند به دنبال مسائل اجرایی بروند، پس اشتباه کردند که در مجلس رفته‌اند باید وارد کار اجرایی می‌شدند.

رییس دفتر رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که دولت چه حمایتی از بازار بورس می‌کند، گفت: متاسفانه پالایش و دارا در همین شرایطی که در دو ماه گذشته پیش آمده ضررده شده و ما دیروز در ستاد اقتصادی دولت صحبت کردیم که مردمی که براساس نظر وزیر اقتصاد اعتماد کردند و آمدند وظیفه داریم که نگذاریم آنان ضرر کنند و رییس‌ جمهوری هم تاکید کردند که یک طرحی برای این موضوع ارائه شود.

واعظی یادآور شد: اما این را هم در نظر داشته باشیم که به بورس مثل تمام دنیا نگاه کنیم. بورس یک بازار زودبازده نیست. کسانی که می‌خواهند زود به سود برسند، باید پول‌هایشان را در بانک بخوابانند. کسانی که دنبال مقداری سود بیشتر هستند، البته خطر هم دارد اما باید صبر کنند و نگاه ما هم به آینده مثبت است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653445 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟