پیش بینی وضعیت بورس در هفته آینده + جزئیات

در پایان معاملات هفته اخیر بازار سهام، شاخص کل بورس با بیش از دو درصد رشد به روند نزولی چند هفته اخیر خود پایان داد. آیا امید سهامداران به رشد شاخص بورس ماندگاری دارد؟ آخرین اخبار رسمی حاکی از امیدواری سهامداران به هفته آینده است. با این حال شاید تنها خبر نااطمینانی مربوط به تحریم‌های جدید است که بازار سهام در امسال معمولا واکنش منفی قابل توجهی نسبت به تحریم‌ها نداشته است.

ارزش معاملات بازار سهام در هفته اخیر در چند روز به بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان بازگشت.

تغییر مهمی در قوانین و مقررات بازار سهام و همچنین فاکتورهای بنیادین اقتصاد کشور رخ نداده است.(دنیای بورس)

بانک مرکزی نرخ تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی برای تهیه صورت‌های مالی میان دوره‌ای بانک‌ها را برای هر یورو، ۱۲۹۰۰ تومان و برای هر دلار، ۱۱۰۰۰ تومان اعلام کرد‌. نرخ تسعیر پایان سال ۹۸، برای هر یورو، ۱۰۲۰۰ و برای هر دلار، ۹۰۰۰ تومان بود. در بخشنامه بانک مرکزی تاکید شده که نرخ تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی در شبکه بانکی در پایان سال ۹۹ دوباره اعلام خواهد شد.

براساس اعلام انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به دلیل روند افزایشی قیمت مواد بسته‌بندی، با افزایش نرخ‌های سیمان پاکتی موافقت کرده است.

حجت‌اله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح‌های مشترک میان مجلس و دولت برای ساماندهی بازار خودرو و فولاد خبر داد.(خانه ملت)

شورای عالی بورس با این پیشنهاد سازمان بورس موافقت کرد که سقف نرخ کارمزد خرید و فروش در موضوع بازارگردانی همه نهادهای مالی از جمله صندوق توسعه بازار سرمایه، صندوق‌های بازارگردانی و سایر نهادهای مالی که طبق مقررات مجوز بازارگردانی اوراق بهادار قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران دریافت می‌کنند، ۲۰ درصد سقف نرخ‌های کارمزد معمول اوراق بهادار (با رعایت حداکثر سقف ریالی مصوب کارمزد) در هر معامله باشد.

شرکت صنایع چوب خزر کاسپین با نماد چخزر به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شستا از روز گذشته، ۱۶ مهر ماه ۹۹ در بازار دوم فرابورس درج نماد شد تا در نوبت عرضه اولیه‌های جدید بازار سهام قرار بگیرد.

رئیس کانون صرافان گفت: مطابق با دستورالعمل‌های بانک مرکزی، معاملات ارز پتروشیمی‌، فولاد و محصولات معدنی از سوی یک صراف با صراف دیگر در سامانه نیما ممنوع است.

رئیس‌جمهوری گفته است: شش ماهه دوم سال ان‌شاء الله شرایط بهتر می‌شود.

عباس مرادپور، مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد در رابطه با شایعه افزایش نرخ سود بانکی اعلام کرد: این موضوع در جلسه دیروز شورای پول و اعتبار مطرح نشده است.

وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت ضمن ابراز حمایت دولت از بازار سهام اعلام کرد، پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به زودی به بورس می‌آید.

وزیر اقتصاد از ورود دارا سوم به بازار سرمایه خبر داد و گفت: باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات عرضه خواهد شد و امیدواریم این موضوعات تداوم داشته باشد تا به ثبات بازار سرمایه کمک کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614437 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟