بهداشت،درمان و توانبخشی هلال احمر در صف نخست خدمتگزاری

برخی اوقات در جای جای این سرزمین مقدس  انسانی‌هایی  زندگی می‌کنند که در عین گمنامی، کارشان آنقدر هویداست که همانند نور خورشید به هم نوعان خود عشق و محبت تزریق می‌کنند .

پزشکان و نیروهای معاونت بهداشت ، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از این تبارند، انها عاشق اند؛ عاشق مردم؛ عاشق کمک به مردم و می دانیم که سبب عشق به مردم، عشق به خداست....

بارها  تیم های پزشکی و توانبخشی جمعیت هلال احمر  را دیده یا شنیده ایم که درتیم های  سلامت اضطرای و پزشکان داوطلب، لبخند یک بیمار نیازمند را به هزاران اسکناس رنگ رنگ ترجیح داده و از فضای آرام و به دور از دغدغه مطب فاصله گرفته و به بوی کاه و دیوار گلین و لباس های ساده یک روستایی دل بسته اند..

پای صحبتشان که بنشینی، از صمیم جان آواز عشق و عاشقی سر می دهند و از ساحل نجات این خدمت می‌گویند: آنات کمک به دیگران آنقدر دل انگیز است که سرشاری آن برای یک پزشک همیشگی است، وقتی به درد یک بیمار توجه کنی و او را نجات دهی، انگار پرواز می‌کنی، گویی روی ابرها راه می روی، سبک می‌شوی؛ سبکبال.

در ایام حج نیروهای خدوم  معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر بدون هیاهو و تنها با هدف خدمت بی منت  به زائران خانه خدا  مشغول انجام وظیفه خطیر خود هستند، این عاشقانی که نه سودای نان دارند و نه سودای نام بدور از خودنمایی و خود ستایی نشستن یک لبخند بر سیمای مردم  را به همه زرق و برق این دنیای فانی عوض نمی‌کنند.

صحبت از دریا دلانی است که بیشترین بار مسئولیت اهداف اصلی جمعیت هلال احمر را بر دوش دارند و در حقیقت رسالت خطیر این نهاد مردمی‌با تلاش ها و مجاهدت های این دریادلان به منصه ظهور رسیده است.

طی یک سال و اندی گذشته و با نقش آفرینی موثر دکتر نامدار نحوه خدمتگزاری معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر بیش از گذشته برجسته  و نوسازی شده است، تدوین برنامه‌های‌های مدون، راه اندازی تیم های بهداشت اضطراری، راه اندازی مرکز و کلنیک های پیشرفته در این معاونت، بازسازی و نوسازی مرکز فیزیوتراپی ،ایجاد حلقه پیوسته بین معاونت های بهداشت و درمان و توانبخشی استان‌ها و راه اندازی مراکز توانبخشی جدید در استان ها برای ارائه خدمات بیشتر،حضور و بکارگیری پزشکان متخصص و ده‌ها اقدام دیگر برای تقویت خدمت رسانی به توانخواهان از دستاوردهایی است که طی این مدا به وضوح قابل لمس است.

به نظر می رسد با رویکرد فعلی و تداوم آن در آینده نزدیک شاهد اتفاقات بسیار مثبت و خوب در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در راستای اهداف متعالی این نهاد مردمی‌باشیم، اتفاقات مثبت و موثری  که بدون شک با تلاش های مجموعه مدیریتی این معاونت و نیروهای صف روی خواهد داد.

 

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟