آغاز بومی گزینی پزشکان از ایرانشهر / محرومیت زدایی تکلیف شرعی و ملی است

به گزارش رکن به نقل وبدا، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت که صبح امروز وارد ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان شد، در جلسه شورای اداری این شهرستان، ایرانشهر را میزبان رهبر معظم انقلاب در دوران مبارزه و نهضت اسلامی و  کوی و برزن این شهر را یادآور حضور ارزشمند و روشنگر ایشان در آن دوران خواند و با تاکید بر اینکه واکسیناسیون کرونا با همکاری مردم  در ایرانشهر به خوبی انجام شد، گفت: این شهر، با همکاری خوب مردم و همت کادر بهداشت و درمان، به خوبی بر کرونا فائق آمد.

وی با بیان اینکه محرومیت ایرانشهر، تاریخی است، تصریح کرد:. قبل از انقلاب این منطقه پزشک متخصص و بیمارستان مناسبی نداشت و صرفا از کادر درمان هند و پاکستان که اغلب مدرک پزشکی نیز نداشتند، استفاده می شد.

وزیر بهداشت محرومیت زدایی را تکلیف شرعی و ملی دانست و افزود: لازمه محرومیت زدایی، شکوفا کردن استعدادهاست. شکوفا سازی استعدادها نیز فقط به منابع مالی بستگی ندارد و بخش مهمی از آن به توسعه کیفی آموزش بازمی گردد‌.

عین اللهی در ادامه با اشاره به خدمات بهداشتی و درمانی برای مناطق محروم، تاکید کرد: سقف کارانه، با هدف ماندگاری پزشکان در مناطق محروم حذف شده است.

وی گفت: ایرانشهر می تواند کانون گردشگری سلامت شود و از این رهگذر پزشکان متخصص را به طور اختیاری جذب کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در درازمدت، باید بومی گزینی به طور کامل اجرا شود و ایرانشهر سهمیه تخصصی خود را داشته باشد.

عین اللهی با بیان اینکه ایرانشهر باید علاوه بر دانشگاه مادر، دانشگاه معین خود را داشته باشد، افزود: برخی دانشگاه های مادر علاقه دارند خدمات خود را به خارج از کشور منتقل کنند؛ حال آن که جای این خدمات در دانشگاه های معین و در داخل کشور است.

پیش از سخنان وزیر بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، معاون سیاسی استاندار، امام جمعه اهل سنت و نماینده ولی فقیه در شهرستان ایرانشهر به توضیح وضعیت ارتقای سلامت در این شهرستان و دغدغه های خود پرداختند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟