واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال در برابر کرونا به کجا رسید؟

به گزارش رکنا، دکتر حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درباره آخرین تصمیمات علمی دربار ه واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال علیه کرونا در کشور، گفت: برخی کشورها واکسیناسیون کرونا برای کودکان زیر ۱۲ سال را آغاز کرده‌اند. در عین حال تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۱۲ سال تقریبا در همه جا در حال انجام است و در کشور آمریکا و کشورهای اروپایی توصیه شده که سنین ۱۲ تا ۱۷ سال هم علیه کرونا واکسینه شوند و مطالعات آن هم وجود دارد.

وی افزود: درباره واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال یکسری مطالعات بین سنین ۵ تا ۱۲ سال در کشورهایی مانند آمریکا انجام شده که اتفاق در یکی از مجلات معتبر پزشکی به نام نیوانگلند چاپ شده و نشان داده که هیچ عارضه‌ای نداشته و واکسن در این گروه کارا است و می‌تواند موثر باشد. از آنجایی که این مطالعات در آمریکا بوده، معمولا واکسن فایزر را استفاده می‌کنند.

جماعتی ادامه داد: در عین حال واکسن سینوفارم هم در کشورهای چین و امارات بر روی افراد سه سال به بالا مورد مطالعه قرار گرفته و چاپ شده است. کشورهای آمریکای جنوبی نیز افراد بالای سه سال را مورد مطالعه قرار دادند و دیدند که واکسن بر روی آنها خیلی عارضه‌ای ندارد و می‌تواند کارا و موثر باشد.

وی درباره پروتکل‌های علمی ایران در زمینه سن واکسیناسیون علیه کرونا، گفت: ما فعلا اجازه واکسیناسیون را از سنین ۱۲ سال به بالا داده‌ایم. در عین حال برای واکسیناسیون سنین زیر ۱۲ سال منتظر مطالعات بیشتری هستیم، اما باتوجه به اینکه تمام کشورهای دنیا واکسیناسیون بالای ۱۲ سال را علیه کرونا توصیه کردند، ما هم توصیه می‌کنیم.

جماعتی تاکید کرد: بنابراین فعلا واکسیناسیون علیه کرونا برای افراد زیر ۱۲ سال در دست بررسی است و منتظر مطالعات بیشتر و نتایج آن‌ها در این زمینه هستیم. فعلا تزریق واکسن به افراد زیر ۱۲ سال را توصیه نمی‌کنیم تا مطالعات بیشتری از جاهای دیگر دنیا بیاید و اطمینان حاصل کنیم که این واکسیناسیون بی عارضه،  کارا و موثر است و تاییدکننده باشد تا بر اساس آن تصمیم‌گیری شود.

منبع: ایسنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟