محموله سوم واکسن کرونا کوواکس وارد ایران شد + عکس و جزئیات

تزریق عمومی واکسن کرونا مهمترین راهکار پیشگیری از همه گیری این ویروس محسوب می شود. ایران از جمله کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا است، اما با توجه به تاخیر در تولید انواع واکسن کرونا ایرانی، همچنان نیاز به واردات واکسن کرونا در کشورمان احساس می شود. همچنین باید توجه داشت که کند پیش رفتن روند تامین و تزریق عمومی واکسن کرونا در ماه های گذشته منجر به بروز موج پنجم کرونا در کشورمان شده است.

واکسن کرونا کوواکس 2

به گزارش رکنا، جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی از کشورهای مشارکت کننده در سازوکار کوواکس، با استفاده از منابع مالی خود، امروز یازدهم‌ شهریور ماه سومین محموله از واکسن کووید-۱۹ آسترازنکا را به تعداد یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دوز دریافت کرد.

کوواکس سازوکاری به مدیریت مشترک «ائتلاف برای نوآوری در حوزه آمادگی برای اپیدمی» (CEPI)، «اتحاد جهانی برای واکسن و ایمن‌سازی» (GAVI) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) است که در آن صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نقش کلیدی در ارسال واکسن برعهده دارد.

واکسن کرونا کوواکس 3

این واکسن‌ها سومین محموله ارسالی کوواکس به ایران محسوب می‌شود و محموله‌های بعدی از سهم واکسن تخصیص داده شده به ایران در همکاری نزدیک با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و از طریق کانال ارسال یونیسف در به زودی وارد کشور خواهند شد.

محموله واکسن‌ آسترازنکای ارسالی به ایران روز پنجشنبه ۱۱ شهریور در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و در حضور تیم‌های فنی یونیسف و سازمان جهانی بهداشت، تحویل نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

واکسن کرونا کوواکس 4

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟