فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن آغاز شد / طبرسی خبر داد + فیلم
حجم ویدیو: 15.93M | مدت زمان ویدیو: 00:02:10

واکسن اسپایکوژن تولید مشترک ایران و استرالیاست. واکسن اسپایکوژن توسط شرکت سیناژن وارد کشورمان شده است. دکتر پیام طبرسی مدیر طرح مطالعاتی واکسن اسپایکوژن است. امروز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن در کشورمان آغاز شد. در فاز سوم قرار است 17 هزار نفر واکسن اسپایکوژن را دریافت کنند.

به گزارش رکنا، دکتر پیام طبرسی، مدیر طرح مطالعاتی واکسن ایرانی – استرالیایی درباره آخرین وضعیت واکسن اسپایکوژن توضیح داد: طراحی، فاز اول و فاز دوم مطالعه بالینی واکسن اسپایکوژن در استرالیا انجام شده واست  این واکسن تاییدیه استرالیا را دارد و توسط شرکت خصوصی سیناژن در ایران وارد کشورمان شده است و از ابتدا قرار بود فاز دوم و سوم کارآزمایی بالینی این واکسن در کشورمان تست شود تا اگر موفقیت آمیز بود در واکسیناسیون عمومی کشورمان استفاده شود.

وی افزود: فاز دوم کارآزمایی بالینی این واکسن در ایران حدود دو ماه پیش انجام شده و تاییدیه وزارت بهداشت و کمیته اخلاق این وزارتخانه برای این فاز صادر شده است و امروز فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن امروز آغاز شده است و این فاز در حدود یک ماه و نیم تا دو ماه آینده به پایان خواهد رسید و بعد از آن باید ببینیم نتیجه کارآزمایی این واکسن چه خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: در فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن، 400 نفر آن را دریافت کرده اند و در فاز 3 حدود 17 هزار نفر مورد مطالعه و آزمایش قرار می‌گیرند.

 

 

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟