یازدهمین محموله واکسن کرونا هلال احمر وارد ایران شد / آمار کامل واردات واکسن به ایران

تزریق عمومی واکسن کرونا مهمترین راهکار پیشگیری از همه گیری این ویروس محسوب می شود. ایران از جمله کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا است، اما با توجه به تاخیر در تولید انواع واکسن کرونا ایرانی، همچنان نیاز به واردات واکسن کرونا در کشورمان احساس می شود. همچنین باید توجه داشت که کند پیش رفتن روند تزریق عمومی واکسن کرونا در ماه های گذشته منجر به بروز موج پنجم کرونا در کشورمان شده است.

به گزارش رکنا، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: یازدهمین محموله واکسن کرونا، تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر امروز پنجشنبه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

کریم همتی گفت: صبح امروز (پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰)، یازدهمین محموله واکسن تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر در فرودگاه امام خمینی (ره) برای توزیع سریع به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

وی افزود: در این مرحله یک میلیون و ۱۱۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد شد.

با این حساب تا امروز در مجموع 19 میلیون و 904 هزار و 610 دُز واکسن کرونا وارد ایران شده است که از این مقدار 300 هزار دُز توسط بخش خصوصی، 12 میلیون و 630 هزار دُز توسط هلال احمر و مابقی توسط وزارت بهداشت وارد کشورمان شده است.

13 میلیون و 380 هزار دُز از واکسن های وارداتی مربوط به واکسن سینوفارم چین، یک میلیون و 20 هزار دُز مربوط به واکسن اسپوتنیک وی روسیه، 125 هزار دُز مربوط به واکسن بهارات هند و 5 میلیون و 379 هزار و 610 دُز نیز مربوط به واکسن آسترازنکاست که از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، ایتالیا و روسیه وارد ایران شده است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟