زالی: ظرفیت تزریق روزانه واکسن کرونا در تهران 100 هزار دُز است

تزریق عمومی واکسن کرونا مهمترین راهکار مقابله با همه گیری این بیماری محسوب می شود. تا کنون 14 میلیون و 347 هزار و 800 دُز واکسن کرونا وارد کشور شده است. از این میان 10 میلیون و 400 هزار دُز واکسن کرونا توسط هلال احمر به ایران آمده است. همچنین تا کنون 10 میلیون و 26 هزار و 628 دُز واکسن کرونا به ایرانیان تزریق شده است. البته بیش از 300 هزار دُز واکسن کرونا ایرانی نیز در چرخه واکسیناسیون عمومی کشور مصرف شده است.

به گزارش رکنا، علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران در حاشیه بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در مقابل ساختمان اورژانس کشور گفت: با افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون در تهران امکان تزریق روزانه حداقل 100 هزار دز واکسن کرونا را داریم.

وی افزود: آخرین ثبت رکورد تزریق واکسن کرونا در تهران ۶۷ هزار تزریق بوده است.

زالی ادامه داد: به طور متوسط روزانه در تهران بین ۴۵ هزار تا ۶۵ هزار تزریق واکسن کرونا بوده که با توجه به افزایش تعداد مراکز امکان تزریق بیشتر فراهم شده است.

مجموع مراکز تزریق واکسن کرونا در تهران به ۹۷ مرکز رسید

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران، تعداد مراکز تجمیعی قبلی را ۸۰ مرکز اعلام کرد و گفت: با ۱۷ مرکزی که توسط اورژانس راه اندازی شده، تعداد مجموع به ۹۷ مرکز رسیده است

زالی با بیان اینکه روز‌های آینده تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در تهران افزایش می‌یابد، گفت: اورژانس ۱۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا با مشارکت ستاد کرونای تهران راه اندازی شد که از این تعداد ۱۱ تجمیعی غیر خودرویی و بقیه هم به صورت خودردیی است.

به گفته فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران تمام مراحل تزریق واکسن توسط همکاران اورژانس در حال انجام است.

زالی افزود: مردم رضایت خوبی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا که توسط اورژانس راه اندازی شد، دارند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟