هیچ واکسن کرونایی در دنیا ایمنی 100 درصدی ایجاد نمی کند

پیک پنجم کرونا در کشورمان آغاز شده است. این روزها عده زیادی از افراد نسبت به کُند شدن سرعت واکسیناسیون کرونا در کشور انتقاد می کنند. واکسن کرونا در ایران بر حسب اولویت های تعیین شده به مردم تزریق می شود. تا کنون هیچ یک از واکسن های کرونا در دنیا ایمنی 100 درصدی ایجاد نمی کند. مینو محرز توضیحاتی در مورد ایمنی واکسن ها کرونا در افراد ارائه کرد.

به گزارش رکنا، دکتر مینو محرز گفت: البته دریافت دو دُز واکسن سبب می‌شود فرد در صورت ابتلا کارش به بستری در بیمارستان نکشد و یا خطر مرگ و میر در فرد دریافت کننده دو دز واکسن حداقل و نزدیک به صفر است.

وی ادامه داد: این موضوع فقط برای واکسن‌های ایرانی نیست بلکه مواردی در کشور ثبت شده که افراد در خارج از ایران واکسن مدرنا یا فایزر دریافت کرده و زمانی که در کشور بوده اند، مبتلا به کرونا شده اند.

خانم دکتر محرز گفت: با سویه دلتای کرونا دیگر کسی چندان در مقابل این بیماری در امان نیست و همه دنیا اکنون وارد پیک جدیدی از این بیماری شده اند.

وی ادامه داد: کشور ما هم متأسفانه وارد پیک پنجم کرونا شده و آمار مبتلایان و متوفیان رو به افزایش است. همچنین سرعت انتقال سویه دلتای کرونا به شدت وحشتناک است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد: استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی در پیشگیری از این بیماری بسیار حائز اهمیت است و مردم باید بیش از همیشه مراقب باشند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟