آغاز فاز سوم مطالعات واکسن اسپایکوژن از اول مرداد ماه + جزئیات

واکسن کرونا ساخت ایران و استرالیا در فاز سوم مطالعات بالینی از مردادماه آغاز می شود. واکسن اسپایکوژن نام واکسن کرونا ساخت ایران و استرالیاست که با 16 هزار و 800 داوطلب فاز سوم خود را طی می کند. واکسن کرونا در دنیا توسط شرکت های مختلف ساخته می شود.

به گزارش رکنا، پیام طبرسی محقق اصلی کارآزمایی بالینی فاز دوم واکسن اسپایکوژن درباره آخرین وضعیت واکسن کرونای اسپایکوژن، اظهار کرد: فاز پیش بینی بالینی و حیاتی واکسن در استرالیا انجام شد و فاز ٢ و ٣ در ایران انجام می‌شود که فاز ٢ به اتمام رسیده است.

محقق اصلی کارآزمایی بالینی فاز دوم واکسن اسپایکوژن ادامه داد: به زودی خونگیری از داوطلبان دریافت کننده واکسن در فاز ٢ به اتمام می رسد و گزارش فاز ٢ واکسن اسپایکوژن ٢٣ یا ٢۴ تیر ماه آماده و به سازمان غذا و دارو ارسال می‌شود تا پس از بررسی و تایید مجوز آغاز فاز سوم واکسن را دریافت کنیم.

فاز سوم واکسن اسپایکوژن با ١۶ هزار و ٨٠٠ داوطلب

طبرسی بیان کرد: ١۶ هزار و ٨٠٠ نفر در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن تزریق می‌کنند و امیدواریم حداکثر اول مرداد ماه ١۴٠٠ فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن آغاز شود. دریافت کنندگان واکسن در روزهای نخست از بین داوطلبان فاز دوم انتخاب می‌شوند، در فاز دوم ۵ تا ۶ هزار نفر داوطلب تزریق واکسن بودند که از این تعداد ۴٠٠ نفر واکسن دریافت کردند.

 محقق اصلی کارآزمایی بالینی فاز دوم واکسن اسپایکوژن بیان کرد: همچنین در فاز دوم اثربخشی واکسن اسپایکوژن روی واریانت‌های مختلف بررسی می‌شود.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟