صدور اولین مجوز تولید قارچ دارویی گانودرما در استان فارس

به گزارش رکنا، مصطفی اوجی جمعه ۲۹ فروردین به خبرنگاران گفت: واحد پرورش و تولید قارچ کانودرما در مساحت ۱۶۰۰ مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۵ تن و سرمایه گذاری بخش خصوصی بدون دریافت تسهیلات به عنوان بزرگترین مجموعه قارچ دارویی گانودرما در جنوب استان فارس به بهره برداری رسیده است.

او با اشاره به خواص اینگونه قارچ از نظر درمانی و منبع غنی ترکیبات آلی، خاطرنشان کرد: در جهان این قارچ یکی از کامل ترین مواد غذایی و دارای گونه‌های متعددی است که نوع قرمز(هلندی) آن با دارا بودن خواص درمانی بالا در این واحد تولید، توانسته در بازار جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد.

مدیر صدور مجوز سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس خاطر نشان کرد: مطالعات بر روی گونه لوسیدیوم نشان از اور بالای این قارچ در تقویت ایمنی بدن، ضد سرطان، مبارزه با افسردگی و خستگی، کنترل قند خون و خاصیت آنتی اکسیدان و کاهش التهاب است.

اوجی بهره گیری از تجارب و دانش فنی و تخصصی کارشناسان مجرب در این مجتمع را عامل موثری در توسعه و ترویج کشت‌های نوین در سطح استان دانست و عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان حمایت همه جانبه خود را برای معرفی و اشاعه کشت‌های نوین و تسهیل و تسریع در فرایند صدور مجوزها را اعلام می‌کند.

او همچنین به نقل از مدیر عامل مجتمع قارچ خوراکی گفت: با توجه به نیاز بازار فاز دوم آن در فضای با مساحت ۴۰۰۰ متر مربع و ظرفیت ۲۵۰ تن با برند تبتی پساچین در حال راه‌اندازی است.

اوجی یادآور شد: استان فارس با ۳۷۵ واحد قارچ خوراکی و با تولید ۱۲ هزار تن قارچ در سال مقام چهارم کشور را بعد از استان‌های تهران، قزوین و خوزستان را به خود اختصاص داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟