۲ نفر دیگر در سنقر و کلیایی در اثر کرونا فوت کردند

محمدناصر معصومی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا نقطه به نقطه شهر سنقر را آلوده به ویروس کرونا اعلام کرد و گفت: متاسفانه هنوز ۳۰ درصد مردم این شهرستان موضوع را جدی نگرفته اند و با وجود هشدارهایی که در سطح شهر با بلندگو و به صدا درآوردن آژیر داده می شود همچنان خیابان ها مملو از جمعیت است.

وی دلیل بالابودن آمار مبتلایان به ویروس کرونا را مهاجرت تعداد زیادی از مردم این شهرستان به سایر شهرها دانست و گفت: تردد زیاد این افراد با شهرهای آلوده ای مانند قم و تهران یکی از دلایل گسترش این ویروس در شهرستان است.

به گفته معصومی زاده، گستردگی بالای شهرستان سنقر و کلیایی با ۲۱۲ روستای دارای سکنه و نیز وجود محورهای مواصلاتی زیاد به شهرهایی مانند قروه، کامیاران و صحنه و اسدآباد از دیگر دلایل گسترش این ویروس در شهرستان هستند.

آنچنان که فرماندار سنقر و کلیایی گفت: این شهرستان ۸۱ هزار نفر جمعیت دارد که در ایام تعطیل جمعیت شهرستان به بیش از ۱۰۰ هزار نفر می رسد.

معصومی زاده از تشکیل هشت جلسه ستاد مدیریت بحران از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز خبر داد و افزود: تا کنون پنج جلسه شورای تامین استان نیز با حضور معاونان و کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان تشکیل شده است و همه دستگاه ها موظف به اجرای مصوبات شده اند.

اقدامات انجام شده از تعطیلی عروسی ها تا امام زاده ها

به گفته وی، تاکنون در این شهرستان با کمک نیروی انتظامی حدود ۲۰ مراسم عروسی و ترحیم تعطیل شده است؛ ضمن اینکه تجمع در آرامستان ها برای سومین هفته ممنوع اعلام شده است.

اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل در شهر سنقر و نیز به کارگیری نیروهای جهادی در گند زدایی سطح شهر و روستاها،همچنین ضد عفونی مستمر ناوگان حمل و نقل عمومی، به صدا درآوردن آژیر خطر در چند مرحله و نیز طراحی برنامه موبایل برای سفارش نان درب منزل از دیگر اقدامات مبارزه با کرونا اعلام شد.

به گفته فرماندار سنقر وکلیایی، تاکنون مراکز عمومی نظیر میدان دام، مرکز تعویض پلاک خودرو و نیز دفاتر عقد و ازدواج تعطیل شده اند.

معصومی زاده در ادامه از تعطیلی ۲ امامزاده پرتردد در این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری نماز جمعه و جماعات نیز در این شهرستان ممنوع شده است.

وی همچنین از شیفت بندی داروخانه ها خبر داد و بیان داشت: با اینکه از نظر اقلام ضد عفونی کننده دست و ماسک در شهرستان کمبود وجود دارد اما به گفته کارشناسان این ویروس از طریق سطوح منتقل می شوند و لازم است مردم تا جایی که می توانند از خانه بیرون نیایند تا کمترین تماس را با سطوح داشته باشند.

اختصاص ۲۰ تخت به بیماران مبتلا به کرونا

معصومی زاده در ادامه از اختصاص ۲۰ تخت بیمارستانی به بیماران کرونایی خبر داد و گفت: از روز گذشته کار بستری پنج بیمار مبتلا به کرونا در خود سنقر انجام شده است و تا پیش از این بیماران به کرمانشاه فرستاده می شدند.

وی درخصوص فعالیت بازار در ایام نوروز به خصوص دست فروشان توضیح داد: ما دستور نداریم که فعالیت بازار و دست فروشان را تعطیل کنیم و این کار باید به صورت داوطلبانه و با همکاری اصناف انجام بشود اما سعی کرده ایم با ایجاد فاصله ۵۰ متری بین دست فروشان این موضوع را مدیریت کنیم.

معصومی زاده در ادامه از تامین میوه شب عید و تامین اقلام ضروری مردم نظیر برنج خبر داد و گفت: تمام نانوایی ها موظف شده اند که در ایام تعیطلات باز باشند.

وی همچنین از فعالیت خوب خیران این شهرستان در تامین اقلام ضروری بیمارستان ها نظیر ماسک و لباس خبر داد و گفت: تا کنون با کمک خیران بیش از ۲۰۰ دست لباس برای بیمارستان تهیه شده است ضمن اینکه عده ای از خیران این شهرستان به دنبال تهیه دوربین کرونا سنج هستند.

وی در پایان تنها راه قطع شدن زنجیره کرونا را رعایت مردم دانست و گفت با اینکه حدود ۷۰ درصد مردم سنقر مسائل بهداشتی را رعایت می کنند اما متاسفانه حدود ۳۰ درصد هنوز موضوع را جدی نگرفته اند و اینها می توانند باعث گسترش این بیماری بشوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟