تحریم‌ های حداکثری با شکست مواجه شد / بانک مرکزی اعلام کرد

به گزارش رکنا، پیمان قربانی در پاسخ به این سوال که احتمال بروز ابرتورم در اقتصاد ایران چقدر است؟ گفت: این سوال یا آن کلید واژه ونزوئلایی شدن که مطرح می‌شود، توسط تعداد معدودی از افراد در اوایل سال مطرح شد که بیشتر هم با هدف ایجاد التهاب و نگرانی در مردم نسبت به وضعیت آینده اقتصاد بود در حالی که اقتصاد ما هیچ مشابهت و ارتباطی با بحث ونزوئلا به آن معنا ندارد.

وی افزود: اقتصاد ما اقتصادی است که از درجه تنوع، وسعت، ترکیب و همینطور ساختار رشد نقدینگی متفاوتی برخوردار است؛ البته تورم مزمن و دو رقمی یکی از مشکلات اقتصاد ما در دهه‌های گذشته بوده ولی به هیچ عنوان به این صورت نبوده که اقتصاد ما درگیر آن شرایط شود.

قربانی تاکید کرد: علی رغم بحث تحریم‌های حداکثری آمریکا، الحمدالله با تاب‌آوری و مقاومت مردم و تلاش مسئولان و حتی به اذعان دشمنان، این تحریم‌های حداکثری امروز با شکست مواجه شده است.

این مقام مسئول در خصوص بحث هدف گذاری تورم اظهار داشت: رویکردی که بانک مرکزی در دوره ریاست دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی داشته است این بوده است که ما ارتقای چارچوب‌های سیاستی و کارکردی بانک را منوط به فراهم شدن کامل پیش نیازها نکنیم.

معاون اقتصادی بانک مرکزی ادامه داد: همه می‌دانند که بحث عملیات بازار باز برای اولین بار در کشور ایجاد شد، بحث هدف گذاری تورم رویکردی است که بانک مرکزی آغاز کرده، بحث مدیریت ترازنامه بانک ها و نرخ رشد آن و ... ، نشان می‌دهد که در بانک مرکزی گام‌های را به سوی بهتر کردن و ارتقای چارچوب‌های سیاستی برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بخشی از پیش نیازها و بسترهای لازم فراهم است و مابقی آن هم فراهم می‌شود، گفت: اگر بخواهیم همیشه صبر کنیم که همیشه همه چیز فراهم شود و بعد بخواهیم کاری را انجام دهیم، این باعث می‌شود که حرکت به سمت جلو با توقف مواجه شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟