همتی : تغییرات مهم ارزی در راه است / شرایط بازار ارز با ثبات می شود

عبدالناصر همتی بعد از نشست با اعضای کمیسون امنیت ملی مجلس مسائلی همچون نوسانات بازار ارز، تجارت خارجی، ذخائر ارزی کشور و حفظ ارزش پول ملی و کالا‌های مانده در گمرک را از دغدغه‌های اصلی نمایندگان در این نشست خواند و افزود: به نمایندگان توضیح دادم که با دستور آقای رئیس جمهور، تصمیمات خوبی گرفته و مقرر شد گمرک و وزارت صمت هرچه سریعتر کالا‌های اساسی، مواد اولیه و کالا‌های مورد نیاز کارخانه‌ها ترخیص کنند.

 

همتی با بیان اینکه یکی دیگر از موضاعات اصلی نحوه تعامل صادرکنندگان و واردکنندگان بود، گفت: بسته خوبی برای روانسازی روابط بین صادرکنندگان و وارد کنندگان طراحی شده که کمک می‌کند تراز تجاری کشور در نیمه دوم امسال ان شاء الله رشد خوبی داشته باشد.

وی با اعلام اینکه مجموع اقدامات صورت گرفته تاثیر مثبتی در اقتصاد ایران و بازار ارز خواهد داشت، افزود: آثار این اقدامات به تدریج نمایان خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان با اشاره به اینکه من چندی پیش هم نسبت به غیر واقعی بودن قیمت ارز و ریسک‌های این بازار به سرمایه گذاران این بازار هشدار دادم، گفت: مردم دیدند که قیمت ارز‌های خارجی کمی کاهش یافت و من فکر مییکنم طی روز‌های آینده نیز این روند ادامه خواهد یافت و بازار ارز به سمت ثبات خواهد رفت.

وی تاکید کرد: ممکن است تغییرات مهمی در انتظار بازار ارز باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟