آزمایش در منزل با نمونه گیری رایگان در منزل

 

نمونه گیری چیست؟ و کدام آزمایش ها و نمونه گیری ها در منزل انجام می شوند؟ برای دستیابی به پاسخ این سوال ها و اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه این ازمایش ها و چکاپ ها را چگونه و توسط چه کسانی می توان انجام داد با ما همراه باشید.

نمونه گیری چیست؟

نمونه ‌گیری فرآیندی است که در آن نمونه‌ هایی از بدن، مواد بیولوژیکی، یا محیط جمع‌ آوری شده تا برای تحلیل و آزمایش در آزمایشگاه‌ ها استفاده شوند. این فرآیند برای تشخیص انواع بیماری‌ ها، بررسی وضعیت سلامت، تحقیقات علمی و مطالعات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی می توان نمونه گیری آزمایشگاهی را در طیف وسیعی انجام داد. در برخی موارد فقط گرفتن آزمایش خون بسنده کرده اما برای دستیابی به اطلاعات بیشتر از بدن فرد بیمار نمونه گیری می تواند شامل نمونه ادرار، مدفوع، بزاق و... باشد.

انواع نمونه گیری در منزل کدامند؟

نمونه گیری در منزل را می توان تحت هر شرایطی توسط تیم ها و افراد حرفه ای انجام داد. اما کدام نمونه ها در منزل قابل گرفتن هستند؟ در زیر به برخی از نمونه هایی که می توان در منزل گرفت را نام برده ایم.

نمونه ‌گیری خون: در این روش، با استفاده از سوزن و لوله‌ های خاصی، خون از عروق بدن گرفته شده و معمولاً با استفاده از سوزن خاص و تیوپ ‌های جمع‌ آوری خون، گرفته می شود.

نمونه ‌گیری ادرار: برای نمونه‌ گیری ادرار، نمونه‌ ای از ادرار در ظرف تمیز جمع‌ آوری می‌شود. در برخی موارد، ممکن است نیاز به جمع‌آوری نمونه ادرار به مدت 24 ساعت باشد.

نمونه ‌گیری بافت: این نمونه‌ گیری شامل برداشتن بخشی از بافت بدن بوده که معمولاً با استفاده از عمل جراحی کوچک یا بافت‌ برداری با سوزن، نمونه ‌ای از بافت بدن جمع ‌آوری می ‌شود.

نمونه گیری مدفوع: با گذاشتن مقدار کمی از مدفوع به صورت روزانه در ظرفی استریل، می توان انواع بیماری های دستگاه گوارش سوء تغذیه، انواع سرطان ها و عفونت ها را تشخیص داد.

نمونه گیری بزاق: در نمونه گیری بزاق قسمتی از بافت غدد بزاقی و یا چند سلول برداشته می شود. این کار با سوزن انجام شده و برای تشخیص نوع تومور در داخل غده بزاقی و یا اینکه نیاز به برداشته شدن دارند یا نه صورت می گیرد.

نکات مهم در گرفتن نمونه کدامند؟

برای گرفتن نمونه و دستیابی به جوابی درست بهتر است موارد گفته شده در زیر را رعایت کنید.

  • توجه داشته باشید که فردی حرفه ای و متخصص در این زمینه آزمایشات و نمونه گیری های شما را انجام می دهد.
  • توجه داشته باشید که وسایل استفاده شده برای نمونه گیری و یا آزمایش کاملا بهداشتی، استریل و تمیز باشند.
  • به دستورالعمل پزشک توجه کنید. برخی از آزمایشات و نمونه گیری ها نیاز به ناشتا بودن دارند.
  • در نمونه گیری از مدفوع توجه داشته باشید که با آب یا ادرار مخلوط نشود. این کار سبب از بین رفتن انگل های موجود در مدفوع می شود.
  • برخی از آزمایشات و نمونه ها نیاز به قرار گیری در یخچال دارند و سپس به آزمایشگاه ارسال می شوند.
  • برخی از آزمایشات و نمونه گیری ها نیاز به داشتن رژیم غذایی خاصی قبل از گرفتن نمونه و آزمایش دارند. این رژیم غذایی ممکن است چند روز و یا چند ساعت قبل از آزمایش باشد.
  • اگر داروی خاصی مصرف می کنید بهتر است برای نمونه گیری و آزمایش برای قطع و یا مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

نمونه گیری و آزمایش

چگونه می توان نمونه گیری و آزمایش رایگان را در منزل انجام داد؟

برای انجام انواع آزمایشات، نمونه گیری و چکاپ های دوره ای می توانید به انواع آزمایشگاه های سطح شهر خود مراجعه کرده و یا اگر خدمات خاصی از قبیل گرفتن نمونه و آزمایش در منزل را دارند با آن ها هماهنگ شوید. از جمله آزمایشگاه هایی که تمامی خدمات از قبیل نمونه گیری، آزمایش و چکاپ دوره ای را در منزل و به صورت رایگان در زمان مورد نظرتان انجام می دهند، لیماطب است.

مجموعه لیماطب دارای سایت رسمی معتبر، پزشکان و افراد حرفه ای با چندین سال سابقه پذیرای انجام این خدمات هستند. شما می توانید برای دریافت خدمات نام برده شده به صورت آنلاین با مجموعه لیما طب در ارتباط بوده و از مزایای آن بهره مند شوید.

انواع آزمایش های مهم کدامند؟

تیم حرفه ای لیماطب انواع آزمایشات را به صورت کامل برای شما در منزل و به صورت رایگان انجام می دهد. از جمله این آزمایشات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تست زردی نوزاد در منزل به صورت رایگان برای تشخیص بیمار بودن و یا نبودن.
  • انواع آزمایش های تخصصی از جمله آزمایش چربی خون، آزمایش قند خون، آزمایش کورتیزول، آزمایش ام اس، آزمایش سرطان و کم خونی.
  • انواع آزمایش برای بررسی عملکرد بردن که شامل آزمایش کلیه، آزمایش کبد چرب، آزمایش پروستات و آزمایش تیروئید است.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی انواع آزمایشات و نمونه گیری هایی که در منزل انجام می شوند پرداخته و نکات مهمی که قبل از انجام آزمایشات و چکاپ رعایت آن ها لازم است را نام برده ایم. برای داشتن جوابی قطعی و دستیابی به نتیجه مطلوب بهتر است آن ها را رعایت کنید.

 

کدخبر: 988013 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟