مک بوک بخریم یا سرفیس؟

 

هم مک بوک و هم انواع مدل‌های سرفیس طراحی بسیار زیبا، وزن سبک و کاربرد فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توانیم بگوییم که اگر به دنبال یک لپ‌تاپ خوب هستید، هر دو برایتان بسیار مناسب‌اند. با این حال بین این دو تفاوت‌هایی هست که اگر به دنبال کاربری تخصصی هستید، بهتر است درباره آن بدانید.

در این مطلب مک بوک اپل و سرفیس مایکروسافت را با هم مقایسه کرده، بین آن‌ها یک مقایسه خلاصه انجام می‌دهیم. همچنین اگر قصد خرید دارید، حتما تا انتهای مطلب را بخوانید تا یک مسیر مطمئن برای خرید اقساطی مک بوک و سرفیس به شما معرفی کنیم.

مک بوک‌، لپ‌تاپ‌های دوست‌دار کاربر از برند اپل

یکی از اولین و مهم‌ترین ویژگی‌هایی که کاربران اپل را به این برند وفادار می‌کند، راحتی استفاده از آن است. اپل به سیستم عامل خوب و سریع و تجربه کاربری راحت معروف است و اگر لپ‌تاپ شما استفاده هر روزه دارد، برایتان حسابی مناسب خواهد بود. سیستم عامل MacOS قابلیت‌های امنیتی بسیار قدرتمند، اینترفیس جذاب و ساده و البته دیزاین خوبی دارد که عملکرد تازه‌کارترین کاربرها را هم نرم (Smooth) می‌کند. 

اگر طرفدار لپ‌تاپ‌های زیبا و خاص هستید، خبر خوب برای شما این است که طراحی لپ‌تاپ‌های اپل بسیار مدرن و با دقت انجام شده، باز شدن و بسته شدن دستگاه‌هایش بسیار نرم است، در مدل‌های MacBook air یک نوار روشن وجود دارد (همان تاچ بار) که دسکتاپ شما را با یک اشاره دست در اختیارتان می‌گذارد و  ده‌ها قابلیت جذاب دیزاینی دیگر که عاشقان طراحی محصول را حسابی هیجان‌زده می‌کند.

 بعضی از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد لپ‌تاپ‌های مک بوک این‌ها هستند:

  • دوربین Apple iSight
  • قابلیت استفاده از Siri روی لپ‌تاپ
  • قابلیت پاسخ دادن به پیام‌ها و تماس‌های iMessage روی لپ‌تاپ
  • فضای ابری Adobe Creative Cloud
  • قابلیت زوم روی هر صفحه در لپ‌تاپ
  • امکان استفاده از صدای Background برای حذف صداهای ناخواسته و ایجاد تمرکز

 

مک بوک

سرفیس، یک لپ‌تاپ مناسب برای دانشجوها و فریلنسرها

حالا که از مزیت‌های مک بوک گفتیم، بیاییم از آن تک ویژگی خاص و منحصر به فردی بگوییم که باعث می‌شود کاربرها سرفیس را به مک بوک ترجیح بدهند: تا شدن!

بعضی از مدل‌های لپ‌ تاپ‌های سرفیس می‌توانند از میان تا شده و دو نمایشگر داشته باشند. یعنی یکی از نمایشگرها هم می‌تواند به عنوان کیبرد استفاده شود، و هم صفحه دوم. مثلا سرفیس نئو دو صفحه دارد (هر کدام ۹ اینچ) که هر دو بسیار نازک و ظریف طراحی شده‌اند. شیشه محافظ گوریلا گلس باعث می‌شود که به راحتی بتوانید آن را هر جایی ببرید، مثلا مدرسه، دانشگاه، محل کار یا حتی سفرهای کاری مختلف. به دلیل سبک وزن بودن و قابلیت استفاده از هر دو نمایشگر بسیاری از دانشجوها و فریلنسرها سرفیس را به عنوان ابزار کار خودشان انتخاب می‌کنند.

پردازشگرهای نسل دوازدهم Alder Lake سرعت استفاده کاربران از این لپ‌تاپ‌ها را بسیار بالا برده، و سیستم عامل ویندوز آن را به یک گزینه محبوب برای بیشتر کاربران تبدیل کرده است. به دلیل قدمت و سابقه ویندوز، خیلی از افراد (حتی مسن‌ترها) به راحتی با آن کار می‌کنند و این برای سرفیس یک امتیاز است.

بیایید با هم چند ویژگی خاص و منحصر به فرد سرفیس را بشناسیم:

  • باتری بسیار قدرتمند (تاب‌آوری تا ۱۲ ساعت)
  • وزن بسیار سبک (حدود ۱ کیلوگرم یا کمتر)
  • نمایشگر با رنگ‌های قوی و sharp
  • تاچ پد بسیار ریسپانسیو (در بعضی از مدل‌ها)
  • قیمت مناسب‌تر نسبت به اپل

سرفیس

مک بوک بخریم یا سرفیس؟

برای انتخاب بین مک بوک و سرفیس، باید ابتدا خوب درمورد استفاده خودتان از لپ‌تاپ فکر کنید و بعد تصمیم نهایی را بگیرید. مثلا وضوح تصویر در مک بوک کمی بالاتر است و بسیاری از اپلیکیشن‌های سنگین گرافیکی در آن بهتر اجرا می‌شوند. برای همین مثلا گرافیست‌ها یا طراحان هنری، نقاش‌ها و تصویرسازها خیلی خوب از لپ‌ تاپ مک بوک استفاده خواهند کرد.

علاوه بر این، مک بوک‌ها (مخصوصا مدل‌های پرو) طراحی بسیار ارگونومیک و مناسبی دارند که آسیب به دست و مچ را به حداقل زمان ممکن می‌رساند. باتری این لپ‌تاپ‌ها نسبت به دیگر برندها بسیار پردوام و قدرتمند است، اما کاربران سرفیس باتری مایکروسافت را بهتر می‌دانند. 

باتری سرفیس قدرت بسیار بالایی دارد، یعنی اگر لپ‌تاپ را به صورت Full Battery در ابتدای روز کاری روشن کنید، تا پایان روز به شارژ کردن آن نیاز نخواهید داشت. همچنین سبک بودنش آن را برای کسانی مناسب کرده که در طول روز با لپ‌تاپ خودشان به جلسات و مکان‌های زیادی می‌روند: مثلا مهندس‌ها، فریلنسرها، دانشجوها و…

اگر به نویز و گرمای لپ‌تاپ اهمیت می‌دهید، باید بدانید که بعضی از مدل‌های مک بوک (پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی)در صورت کار مداوم بیش از حد داغ می‌شوند و ممکن است صدای‌ آزاردهنده‌ای تولید کنند.

خرید اقساطی مک بوک و سرفیس

حالا که مک بوک و سرفیس را شناختیم و این دو برند را با یکدیگر مقایسه کردیم، احتمالا تا حدودی متوجه شدید که کدام یکی برای استفاده شما مناسب‌تر است. اما به خاطر قیمت بالای اپل و مایکروسافت، برای خیلی از افراد کمی دشوار است که قیمت آن‌ها را یک جا بپردازند. ازکی‌وام امکان خرید اقساطی مک بوک (و سرفیس و دیگر مدل‌های لپ‌تاپ) را با شرایط آسان فراهم کرده است. 

در ازکی وام می‌توانید تا ۷۵ میلیون‌تومان اعتبار خرید اقساطی دریافت کنید و محصولات مورد نظر خود را از جمله مک بوک و سرفیس، به صورت قسطی تهیه کنید.

 

کدخبر: 987287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟