انواع میان بولت آب بند فلزی

 

میان بولت‌ها در انواع مختلفی تولید شده و هر نوع آن، دارای کاربرد منحصر‌به‌فردی است. در این مطلب، میان بولت آب بند فلزی را مورد بررسی قرار داده و شرکت مدرن سازان را به‌عنوان مرجع تخصصی فروش انواع قالب بتن معرفی کرده‌ایم.

معرفی میان بولت آب بند فلزی

میان بولت آب بند در فرآیند بتن‌ریزی کاربرد بسیار مهمی دارد. این ابزار برای آب بند کردن دیوارهای بتنی یا آب بند کردن سایر مقاطع مورد استفاده قرار می‌گیرد. میان بولت آب بند دارای انواع مختلفی از جمله میان بولت آب بند پلاستیکی، چدنی و فلزی است که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها می‌توان به میان بولت آب بند فلزی اشاره کرد. در این بخش، این نوع میان بولت آب بند را معرفی کرده و موارد استفاده از آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

میان بولت آب بند فلزی، یکی از انواع میان‌ بولت‌های آب‌ بند است که با نام میان بولت آب بند فنری نیز شناخته می‌شود. این ابزار به‌منظور آب‌بندی مقاطع مختلفی همچون سدها، مخازن آب، استخرها، کانال‌های آب و... استفاده شده و در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود؛ اما ازلحاظ ابعاد رزوه، تنها دارای دو مدل رزوه دنده ریز و دنده درشت است.

بدنه میان بولت آب بند فنری از نوع تمام فلزی بوده و در دو نوع تسمه‌ای و میلگردی تولید می‌شود. اندازه فنر این میان بولت نیز از 5 تا 10 سانت با‌توجه‌به ضخامت دیوار و با در نظر گرفتن فشاری که قرار است به آن وارد شود انتخاب می‌شود. همچنین، گفتنی است که در وسط میان بولت آب بند فنری، یک ورق دایره‌ای شکل قرار دارد که ضخامت آن برابر با 3 میلی‌متر و قطر آن برابر با 7 سانتی‌متر است. این ورق دایره‌ای بعداز بتن‌ریزی، از عبور آب و مایعات از طریق سوراخ به‌جای‌مانده از بولت ممانعت می‌کند.

روش استفاده از میان بولت آب بند فلزی (فنری)

هرکدام از انواع میان بولت آب بند پلاستیکی، فلزی و... دارای روش خاصی برای استفاده هستند. روش اجرا و استفاده از میان بولت آب‌بند فنری به این صورت است که ابتدا باید میان بولت متناسب با عرض دیواره سازه موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس مخروطی‌های پلاستیکی، روی انتهای دو فنر میان بولت پیچانده می‌شوند. بولت‌های مورد استفاده برای میان بولت فلزی، بولت‌های بیرونی هستند و دو عدد از آن‌ها برای اجرای میان بولت فلزی موردنیاز است. این بولت‌های بیرونی به قسمت انتهایی میان بولت پیچانده می‌شوند.

پس از ثابت کردن قالب یک سمت دیوار، باید بولت را از میان سوراخ قالب رد کرده و سپس میان بولت آب بند فلزی را توسط واشر و مهره خروسکی از پشت قالب ثابت کنید. تمام مراحل انجام‌شده برای یک پانل، به همان شیوه برای پانل دیگر نیز اجرا می‌شود. درنهایت، پس از فیکس کردن همه پالت‌ها، فرآیند بتن‌ریزی صورت می‌گیرد.

بعداز بتن‌ریزی، قالب‌ها دمونتاژ می‌شوند و میان بولت به‌عنوان آب‌بند در بتن قرار می‌گیرد. در این هنگام، بولت‌های بیرونی و همچنین مخروط‌های پلاستیکی از میان بولت آب‌بند فنری جدا شده و پس‌از آن، حفره‌های به‌جای‌مانده از مخروط‌های پلاستیکی، توسط گروت پایه سیمانی و چسب بتن‌ریزی پر می‌شوند؛ همچنین ورق دایره‌ای شکل که در وسط میان بولت قرار دارد، از نفوذ آب به سمت دیگر دیوار جلوگیری می‌کند.

میان بولت آب بند فلزی (فنری)

قیمت میان بولت آب بند فلزی

یکی از مسائل بسیار مهمی که هنگام خرید هر محصولی موردتوجه و ارزیابی قرار می‌گیرد، قیمت آن محصول است. ابزاری به نام میان بولت آب‌بند نیز از این قاعده مستثنی نبوده و قیمت آن براساس عوامل متعددی تعیین می‌شود؛ اما این عوامل شامل چه مواردی هستند و به چه صورت بر قیمت این وسیله تأثیر می‌گذارند؟ در این بخش، مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت این محصول که شامل ابعاد، کیفیت و روش ساخت هستند را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

ابعاد

نخستین عامل موثر بر قیمت میان بولت آب بند فنری (فلزی)، ابعاد آن است. همان‌طورکه پیش‌تر نیز اشاره کردیم، این ابزار در ابعاد گوناگونی تولید می‌شود و سایزهای مختلف آن برای کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. ابعاد این محصول به‌طور قابل توجهی بر قیمت آن موثر بوده و این موضوع باید هنگام خرید موردتوجه قرار گیرد.

کیفیت

دومین عاملی که در رابطه با قیمت میان بولت آب بند فلزی مورد بررسی قرار می‌گیرد، کیفیت محصول است. یک قانون کلی وجود دارد و آن این است که هرچه کیفیت یک محصول بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود؛ بنابراین، میان بولت‌های باکیفیت‌تر، از قیمت بالاتری برخوردار هستند. پس اگر قصد خرید میان بولت آب بند را دارید، حتما قبل از خرید نسبت‌به کیفیت محصول موردنظر خود اطمینان حاصل کنید.

روش ساخت

میان بولت‌های آب بند فلزی با استفاده از روش‌های مختلفی ساخته می‌شوند که این عامل نیز به‌‌نوبه خود بر قیمت محصول تأثیرگذار است؛ بنابراین، بهتر است قبل از اینکه نسبت‌‌به خرید اقدام کنید، اطلاعات لازم را در مورد انواع روش ساخت این محصول به‌دست آورده و به‌این‌ترتیب، خرید خود را با دقت بالاتری انجام دهید.

آب بند فلزی

خرید میان بولت آب بند فلزی با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت

در این مطلب، میان بولت آب بند فنری (فلزی) را به‌طور دقیق معرفی کرده و در مورد روش استفاده و همچنین عوامل موثر بر قیمت این ابزار پرکاربرد، مطالبی را مطرح کردیم. اگر شما هم قصد خرید قالب بتن با کیفیت بسیار بالا و یا مشاهده قیمت قالب فلزی بتن را دارید، می‌توانید به وب‌سایت شرکت مدرن سازان مراجعه کرده و با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید. شرکت معتبر مدرن سازان ازجمله شرکت‌های برجسته در زمینه فروش قالب‌ بتن بوده و توانسته به‌واسطه ارائه محصولات باکیفیت، رضایت بالای مشتریان را دریافت کند؛ بنابراین اگر در جستجوی قالب بتن هستید، این فرصت استثنائی را از دست ندهید.

منبع : https://modernsazan.com/between-the-metal-seal-bolt/

 

کدخبر: 981148 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟