سفری به‌یادماندنی به شهرهای گیلان

 

سفر به شهر کوهستانی ماسال

 ماسال، شهرستانی سرسبز و کوهستانی در غرب استان گیلان است که با نام بام سبز ایران شناخته می‌شود. در سفر به شهر کوهستانی ماسال، می‌توانید از گشت و گذار در جنگل‌های انبوه و سرسبز، قدم زدن در ییلاقات، تماشای آبشارهای خروشان لذت ببرید.

همچنین، با چشیدن غذاهای محلی خوشمزه گیلان، مانند کباب ترش، فسنجان و میرزا قاسمی، سفر خود را خاطره‌انگیزتر نمایید. در متن ذیل، 3 جاذبه گردشگری ماسال را به شما معرفی می‌کنیم:

 ییلاق اولسبلنگاه

 ییلاق اولسبلنگاه ماسال، در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا قرار دارد و به دلیل آب و هوای خنک و دلنشین و مناظر طبیعی بکر و چشم‌نواز، به عنوان یکی از محبوب‌ترین ییلاقات شمال ایران شناخته می‌شود. این ییلاق، در میان جنگل‌های انبوه و سرسبز قرار گرفته است و مکانی ایده‌آل برای پیاده‌روی و طبیعت‌گردی به شمار می‌رود.

 دریاچه سقالکسار

 دریاچه سقالکسار، در ارتفاع 1000 متری از سطح دریا قرار دارد و به دلیل وسعت زیاد و پرندگان مهاجر، به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی محبوب در شمال ایران شناخته می‌شود. گردشگران می‌توانند در دریاچه سقالکسار قایق‌سواری کنند و از زیبایی‌های طبیعی این منطقه لذت ببرند.

 شما با اجاره ویلا در ماسال، خواهید توانست از این جاذبه‌ها بازدید نمایید و لحظات فوق‌العاده‌ای را در گنجینه خاطرات خود، به ثبت برسانید.

 ویژگی‌های منحصربه‌فرد اقامتگاه‌های انزلی

 بندر انزلی که به عنوان دروازه ایران به دریای خزر شناخته می‌شود به دلیل تالاب انزلی، سواحل زیبا و میراث فرهنگی غنی، یک مقصد گردشگری محبوب است. اقامتگاه‌های انزلی طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای مسافران با سلیقه‌ها و بودجه‌های مختلف ارائه می‌دهند. در ادامه متن، شما را با برخی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد اقامتگاه‌های انزلی آشنا می‌کنیم:

اقامتگاه‌های انزلی

 مجاورت با ساحل و تالاب

 بسیاری از ویلاهای انزلی، در مجاورت ساحل دریای خزر و یا تالاب انزلی واقع شده‌اند که امکان استفاده از تفریحات ساحلی و دریایی، قایق‌سواری و تماشای طبیعت بکر و منحصربه‌فرد تالاب را برای مسافران فراهم می‌کنند.

 چشم‌انداز زیبا

 اکثر ویلاهای انزلی از چشم‌اندازهای زیبایی رو به دریا، تالاب، جنگل و یا کوهستان برخوردارند که اقامتی لذت‌بخش و خاطره‌انگیز را برای مهمانان رقم می‌زنند.

 امکانات تفریحی

 برخی از ویلاهای انزلی مجهز به امکانات تفریحی نظیر: استخر، جکوزی، زمین‌بازی، سالن ورزشی و غیره هستند که اقامتی شاد و مفرح را برای مسافران به ارمغان می‌آورند.

 حفظ حریم خصوصی

 با اجاره ویلا انزلی و اقامت در آنها، مسافران حریم خصوصی بیشتری را دارند و می‌توانند بدون مزاحمت دیگران از سفر خود لذت ببرند.

 حال که با امکانات منحصربه‌فرد این ویلاها آشنا شده‌اید، می‌توانید خود را برای یک سفر ماجراجویانه آماده کنید.

 سفر به رشت و لذت‌ بردن از زیبایی‌های آن

 رشت مرکز استان گیلان و یکی از زیباترین شهرهای شمالی است که به دلیل برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متنوع، آب و هوای مطبوع و همچنین مردمی خونگرم و مهمان‌نواز، گردشگران بی‌شماری را از سراسر ایران میزبانی می‌کند.

سفر به رشت

برای سفر به رشت و لذت بردن از زیبایی‌های آن، ابتدا باید با مکان‌های دیدنی آن آشنا شوید و سپس با یک برنامه‌ریزی عالی، قدم در جاده بگذارید. به همین جهت در ادامه متن، شما را با دو مکان دیدنی خاص رشت آشنا می‌کنیم:

 جنگل سراوان

 جنگل سراوان، معروف به نگین سبز شمال، در نزدیکی رشت واقع شده است. این جنگل با وسعتی حدود 400 هکتار، دارای درختان بلند و انبوه، تنوع گیاهی و جانوری بالا و چشم‌اندازهای بسیار زیبا است. مرداب سراوان، یکی از جاذبه‌های تماشایی جنگل سراوان است. در مرداب سراوان می‌توانید، قایق کرایه کنید و از قایق‌سواری در میان نیلوفرهای آبی لذت ببرید.

 پل چوبی رشت

 پل چوبی رشت که به نام پل حاجی محراب خان نیز شناخته می‌شود، در مرکز شهر رشت و بر روی رودخانه زرجوب واقع شده است. این پل در سال 1305 توسط حاجی محراب خان، یکی از تجار بنام رشت، ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین پل‌های شهر رشت محسوب می‌شود.

 پل چوبی رشت، 150 متر طول و 4 متر عرض دارد و از جنس چوب در دو طبقه ساخته شده است که طبقه اول آن، برای عبور و مرور و طبقه دوم این پل برای تفریح و تماشای منظره رودخانه زرجوب استفاده می‌شود.

 با اجاره ویلا در رشت، شما قادر خواهید بود از تک تک جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا دیدن کنید. همچنین، می‌توانید سفری به‌یادماندنی به شهرهای گیلان داشته باشید.

 

کدخبر: 977604 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟