راهنمای جامع خرید بلیط هواپیما برای مقاصد خارجی

 

در این بین مسافرانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند در زمان خرید بلیط پرواز به مقصد مورد نظرشان با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند و سؤالات زیادی در ذهن آنها مطرح می‌شود. ازاین‌رو تصمیم گرفتیم تا مطلب حاضر را به ارائه راهنمای جامع خرید بلیط هواپیما برای مقاصد خارجی اختصاص دهیم؛ بنابراین اگر به‌زودی قرار است راهی سفر خارجی شوید با ما همراه شوید.

برنامه پروازهای خارجی

هرچند پوشش مسیرهای خارجی به اندازه مسیرهای داخلی هوایی نیست؛ اما تقریباً به همه مقاصد پربازدید و پرتردد جهان پرواز وجود دارد. اگرچه بیشتر پروازهای خارجی از مبدأ فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در تهران انجام می‌شوند؛ اما برخلاف تصور عده زیادی از مسافران برای سفر به بسیاری از مقاصد سفر نیازی به رفتن به پایتخت و این فرودگاه نیست؛ بلکه به جز تهران پرواز به برخی از مقاصد پرتردد خارجی نظیر ترکیه و آلمان از کلان‌شهرهای مهم کشور شامل اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز هم انجام می‌شوند؛ بنابراین بهتر است قبل از رزرو بلیط به مقصد موردنظرتان پرواز را از مبدأ شهری که ساکن هستید در موتورهای جستجوی قوی بلیط هواپیما نظیر سفرمارکت جستجو کنید و درصورتی‌که پروازی از مبدأ شهرتان به مقصد نبود آن وقت به سراغ پرواز خارجی از تهران بروید. نکته دیگری که در خصوص پروازهای خارجی وجود دارد این است که امکان سفر هوایی به‌صورت مستقیم به برخی از مقاصد خارجی نیست و ازاین‌رو بسیاری از پروازهای خارجی به‌صورت توقف دار انجام می‌شوند.

انتخاب از میان انواع بلیط هواپیما خارجی

بلیط پروازهایی که به مقاصد خارجی انجام می‌شوند طیفی از گزینه‌های مختلف را در برمی‌گیرند که شامل بلیط سیستمی، بلیط چارتر و بلیط لحظه آخری می‌شوند. علاوه بر آن بر خلاف پروازهای داخلی که اغلب آنها تنها در کلاس پروازی اکونومی عرضه می‌شوند، بلیط هواپیما خارجی را می‌توان با سه کلاس پروازی مختلف شامل اکونومی، بیزینس و فرست کلاس تهیه کرد. تفاوت این سه گزینه در میزان خدمات و نوع صندلی هواپیمایی است که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و به همان نسبت نیز قیمت متفاوتی دارند. علاوه بر کلاس پروازی گاهی بلیط پروازهای خارجی در کلاس‌های نرخی مختلف ارائه می‌شوند. منظور از کلاس نرخی آن است که گاهی شرکت هواپیمایی بلیط‌های یک پرواز خارجی را در بسته‌های خدمات مختلف عرضه می‌کند که قیمت‌های متفاوتی هم دارند.

بار مجاز در پروازهای خارجی

معمولاً مسافرانی که به سفرهای خارجی می‌روند اسباب و وسایل بیشتری هم همراه دارند و به همین دلیل یکی از پرتکرارترین سؤالاتی که برای اغلب این دسته از مسافران وجود دارد این است که میزان بار مجاز در پروازهای خارجی چقدر است. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم میزان بار به شرکت هواپیمایی، کلاس پرواز و همچنین کلاس نرخی پرواز بستگی دارد. با این وجود در حالت عادی برای پروازهای کلاس اکونومی به مقاصد خارجی ۳۰ کیلوگرم بار مجاز تعریف می‌شود و بیشتر زا آن مشمول جریمه اضافه بار می‌شود.

هواپیما برای مقاصد خارجی

قیمت بلیط هواپیما برای مقاصد خارجی

قیمت بلیط پروازهای خارجی بر اساس چندین عامل متعدد شامل مسافت میان مبدأ و مقصد پرواز، تاریخ پرواز، چارتری یا سیستمی بودن بلیط، مستقیم یا توقف دار بودن پرواز، کلاس پروازی و کلاس نرخی پرواز متغیر است؛ بنابراین معمولاً برای پرواز به هر مقصد خارجی چندین گزینه قیمتی متفاوت وجود دارد که مسافران می‌توانند از میان آنها دست به انتخاب گزینه مناسب بزنند.

نحوه خرید بلیط هواپیما خارجی

برای خرید بلیط هواپیما به مقاصد خارجی نیازی به مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی و یا سایت‌های خارجی نیست. بلکه کافی به وب‌سایت‌ها و منابع اینترنتی معتبری که در این زمینه وجود دارند مراجعه کنید و آن وقت بدون نیاز به استفاده از شیوه‌های پرداخت بین‌المللی مانند استفاده از مستر کارت و تنها با چند کلیک ساده بلیط پرواز به مقصد مورد نظرتان را با پرداخت ریالی و در کمترین زمان ممکن به‌صورت آنلاین انجام دهید. سفرمارکت منبع مناسبی برای پیدا کردن وب‌سایت‌های عرضه کننده بلیط هواپیما و رزرو پروازهای خارجی است و با مراجعه به آن می‌توانید بدون آنکه ساعت‌ها به دنبال سایت‌های فروش بلیط بگردید به معتبرترین سایت‌ها دسترسی پیدا کنید و پرواز به هر مقصد خارجی را از میان طیف وسیعی از گزینه‌ها انتخاب کنید.

شرایط و مدارک لازم برای سفر با بلیط هواپیما خارجی

مسافرانی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند لازم است پیش از آنکه اقدام به خرید بلیط هواپیما خارجی کنند از شرایط سفر به مقصد مورد نظرشان مطلع شوند. زیرا مسافران ایرانی برای سفر به برخی کشورها به ویژه کشورهایی که در اروپا قرار گرفته‌اند نیاز به اخذ ویزای ورود دارند. بعلاوه در صورتی که قصد خرید بلیط پروازهای توقف دار را داشته باشید نیاز است تا نسبت به شرایط کشوری که در میانه مسیر در آن توقف انجام می‌شود نیز با خبر شوید. زیرا برای توقف در فرودگاه برخی از کشورها نیاز به اخذ ویزای فرودگاهی است. در صورتی که کشور مقصد شما مشمول ویزای ورود برای ایرانی‌ها نمی‌شود کارتان راحت است و کافی است در فرم رزرو بلیط اطلاعات مربوط به گذرنامه خود را وارد کنید تا بلیط شما صادر شود. پرداخت عوارض خروج از کشور از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود. این کار را هم می‌توان به‌صورت آنلاین و هم در زمان ورود به فرودگاه انجام داد. گفتنی است هزینه عوارض خروج از کشور به نوع سفر و تعداد دفعات خروج مسافر بستگی دارد. در نهایت متقاضی خرید بلیط هواپیما به مقصد‌های خارجی لازم است اعتبار گذرنامه خود را بررسی کند و از باقی ماندن دست کم هفت ماه تا پایان اعتبار آن مطمئن باشد.   

بلیط هواپیما خارجی

راهکارهای خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما خارجی

این روزها هزینه‌ پروازهای خارجی به دلیل تغییر قیمت ارز افزایش پیدا کرده است و مدیریت هزینه‌ها دغدغه بیشتر مسافرانی است که مقاصد خارجی را برای سفر انتخاب می‌کنند. با این حال با در نظر گرفتن برخی نکات می‌توان پروازهای خوش‌قیمت‌تر را انتخاب کرد. اولین راهکاری که باید در نظر داشت برنامه‌ریزی برای سفر در بازه‌های زمانی خلوت سفر و یا آف سیزن است. منظور دوره خلوت سفر زمان‌هایی است که تعداد افراد کمتری تمایل به سفر دارند و به دلیل کاهش تقاضا برای خرید بلیط پرواز خارجی، بیشتر پروازها با تخفیف ارائه می‌شوند. خرید بلیط رفت و برگشت به مقاصد خارجی هم از دیگر راهکارهایی است که می‌توان در نظر داشت؛ زیرا اغلب شرکت‌های هواپیمایی بلیط‌های دوطرفه را با تخفیف ارائه می‌کنند. گذشته از همه اینها اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید پرواز لحظه آخری خارجی که ظرفیت آن تکمیل نشده است و با قیمت ارزان‌تری عرضه شده است را رزرو کنید.

استرداد بلیط هواپیما خارجی و جریمه کنسلی

شرایط و میزان جریمه کنسلی بلیط هواپیما به مقاصد خارجی به قوانین شرکت هواپیمایی یا ایرلاین پرواز بستگی دارد. به طور معمول اگر بلیط را از نوع سیستمی انتخاب کرده باشید بر حسب زمان اعلام کنسلی تا شروع پرواز مبلغی به عنوان جریمه کسر می‌شود و مابقی استرداد می‌شود. اما کنسلی بلیط‌های چارتری قوانین سخت‌گیرانه‌تری دارد و اغلب مواقع این دسته بلیط‌ها به صورت غیرقابل‌استرداد به فروش می‌رسند.

 

کدخبر: 975340 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟